På Skypemötet i tisdags pratade vi mycket om hästsperma. Det är ju ett ämne som är lätt att fastna i. Och så blev det ofrånkomligt nog en hel del klamydiaprat.
Nåväl. Fokus låg ändå främst på den stundande jobbveckan som startar måndag den 28:e februari. Vi gick igenom de förslag som redan ligger uppe i jobbtråden och lät våra hjärnor gå varma.
Det vi kom fram till var att:
- Marielle (med hjälp av oss andra) skulle fixa en liten lista med saker man inte bör säga/göra på anställningsintervjun
- Jag ska göra en guide över hur man skriver ett CV
- Amy ska intervjua ett par personer med ”helt vanliga” jobb
- Vi tillsammans ska skriva ner våra bästa tips på hur man fixar ett sommarjobb med samma upplägg som ”annorlunda dejtingaktiviteter” (Sociala medier, Plakat på stan, Dela ut cv, Prata med familj och vänner …)
- Alexandra (om hon vill) ska göra ett test, typ ”Ditt drömjobb” eller ”Du passar bäst som …”
- Att vi ska köra Saras text om Udda jobb i repris (och kanske kan hon lägga till något i den?)
- Att Sebastian ska ägna helgen åt kreativt tänkande och förhoppningsvis få ihop någon text till jobbveckan
Ni som inte kunde närvara på mötet får gärna komma med fler förslag, samt hojta till om det är något ni själva känner att ni vill skriva om.
Ett förslag jag kom på nu precis är en lista över de bästa jobbrelaterade låtarna, typ Dolly Partons ”Working 9 to 5”. Något Sophia och/eller Dante har tid och lust med?
Utöver det så nämnde jag tre saker som jag vill att alla ska tänka på, nämligen:
- Korra och framförallt ge feedback på varandras texter - det är den absolut viktigaste delen i hela redaktionsarbetet och enda sättet som vi kan hjälpa varandra att utveckla skrivandet på.
- Aktivitet i forumet – forumet är samlingsplatsen för allt vårt arbete. ALLT som är relaterat till redaktionsarbetet ska presenteras i forumet så att alla kan ta del av det. Det är också viktigt att meddela i forumet att man tagit del av den info som ligger uppe. Så börja redan nu med att säga att ni läst det här inlägget!
- ”Gilla” och ”dela” varandras texter – hjälp till att sprida era egna och andras texter genom Facebookfunktionerna så att vi får fler visningar!
Vidare berättade jag om lite kommande uppgraderingar för att göra textsidan mer attraktiv. Dels kommer vi att göra en rejäl uppfräschning, med tjusigare presentation av texterna. Vi kommer också att öppna upp textkommenteringen för allmänheten så att man inte behöver vara medlem på sidan för att kommentera. Jörgen 65 år som googlar sig in på vår Avatar-recension ska ju inte behöva registrera sig på en ungdomssida för att droppa en kommentar. Förhoppningsvis blir detta färdigt inom de närmaste veckorna.
Jag tror det var allt. Har jag glömt något?
Just ja. Deadline för jobbtexterna är nästa onsdag, den 23 februari.
Jag har läst, jag har läst, jag har läsat. Och nickar instämmande!
Jag ska förresten slänga upp en efterlysning av nya skribenter nu på måndag. Så att ni vet.