SPiDERMANNEN:
Precis, jag hade lätt kunnat sluta 1 månad om jag hade vetat jag får röka igen då, jag ska sluta nu till den 28:e. Men grejen är ju att jag vill fortsätta att inte röka for ever.
När jag slutade typ andra gången trodde jag att det var för att sluta för alltid liksom. men sen fick ajg "tillåtelse" att röka igen så då fanns det ingen anledning längre
övriga gånger har jag endast testat mitt tålamod.
Har du något du gör när du röker?
En typiskt sak för mig är att kaffe och cigg hänger ihop.
och om jag väntar på bussen måste jag typ röka.
Detta kan låta sjuk men lukten av hårspray får mig att inte vilja röka. att sluta röka handlar om beslutsamhet.. och lite hjälpmedel
lilasmet:
Har du något du gör när du röker?
En typiskt sak för mig är att kaffe och cigg hänger ihop.
och om jag väntar på bussen måste jag typ röka.
Detta kan låta sjuk men lukten av hårspray får mig att inte vilja röka. att sluta röka handlar om beslutsamhet.. och lite hjälpmedel
Haha, jag kommer aldrig få tillåtelse att röka. Men grejen är att mamma åker iväg i 2 veckor den 28:e. Jag har saknat så sjuuuukt mycket att sitta på balkongen och lyssna på musik, dricka kaffe och röka. Jag mår som bäst då (sägervi), men jag mår bra då. Så därför tänker jag inte sluta röka innan det, haha.
Ja alltså, jag röker ALLTID på väg från bussen till skolan, mellan byggnaderna i skolan och på väg till bussen från skolan.
Det är de gånger jag typ alltid röker.
Kaffe och cigg hänger med ofta ihop för min del.
Hahaha vad roligt! Jag har inget sånt.
SPiDERMANNEN:
men jag mår bra då.
i feel yah bby!
SPiDERMANNEN:
Ja alltså, jag röker ALLTID på väg från bussen till skolan, mellan byggnaderna i skolan och på väg till bussen från skolan.
Det är de gånger jag typ alltid röker.
Kaffe och cigg hänger med ofta ihop för min del.
ja men det är ju så det är!
på nått sätt måste man typ bryta de vanorna, och det är enormt svårt. Minns en gång jag väntade på bussen utan att röka.. hallå abstinensen var total! men jag antar det, att vissa platser förknippar man med vissa saker och då är det ju jävligt svårt :/
lilasmet:
i feel yah bby!
lilasmet:
ja men det är ju så det är!
på nått sätt måste man typ bryta de vanorna, och det är enormt svårt. Minns en gång jag väntade på bussen utan att röka.. hallå abstinensen var total! men jag antar det, att vissa platser förknippar man med vissa saker och då är det ju jävligt svårt :/
kan förstå det. sen så ser man en massa människor som röker överallt så blir det ännu värre.
vad ska man göra annars? jag sitter alltid och knäckar med min fingrar och skakar mina ben och sånt för att ha nånting att göra liksom ;< me n det är bara jobbigt.
åhå, jag vill också sluta röka, fast samtidigt inte. det är ju alltid trevligt med en cigg, men om man tänker på alla konsekvenser så blir man äcklad.
det är så jävla svårt att tycka att det är gott att röka, när man vill sluta.
jag har rökt nu i två år och inte varit rökfri en ENDA dag, sjukt svårt.
jag vill inte ha ett beroende.
SPiDERMANNEN:
Kan man ersätta beroendet med ett annat bra beroende?
Amfetamin.
Tråden låst på grund av inaktivitet