Låter som ett klokt beslut. Hoppas verkligen att det kommer att gå bra!
stereo total:
Hoppas verkligen att det kommer att gå bra!
Tack ![[party]](/img/smilies/party.gif)
klåparen:
Vääääldigt olika, men i snitt kanske 5-6 cigg om dan, så det var ju inte jättefarligt. Rökte väldigt mycket mer när jag var yngre
Jaha, nej, det var ju inte jättemycket. Men om du känner att det är jättesvårt att hålla dig borta ifrån det så kanske du borde trappa ner ändå?
Själv hade jag inte karaktär nog att trappa ner med tobak när jag försökte sluta snusa (de typ fem-sex gångerna som jag försökte innan det gick). Sen provade jag nikotinplåster. Gick finemang. Man blev av med vanan av att röka/snusa och kunde sedan trappa ner.
Anledningen till att vanan bara försvann var för att man slängde på plåstret på morgonen och sedan glömde bort det.
Mitt enda övriga tips är bara att inte ens se att röka igen som ett alternativ. Oavsett hur jobbigt det blir så får du inte. Oavsett hur mycket vartenda fiber av kroppen skriker att du måste ha det och oavsett hur mycket alla tankar åker runt som i en storm och bara blir ett svart moln så ska du inte!
Hoppas det går bra. Lycka till!
xsaosinx:
Men om du känner att det är jättesvårt att hålla dig borta ifrån det så kanske du borde trappa ner ändå?
Jag tycker det är mycket svårare att trappa ner, iallafall för mig. Men samtidigt idag har jag knappt känt något röksug alls, bara ett väldigt litet. Senast jag rökte var igår. Kanske kommer det ett enormt röksug imorgon eller senare, men jag skulle skämmas lite om jag skulle röka igen då jag har sagt till princip alla att jag ska sluta! ![[cute]](/img/smilies/cute.gif)
xsaosinx:
Hoppas det går bra. Lycka till!
Tack så jättemycket! ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
klåparen:
Kanske kommer det ett enormt röksug imorgon eller senare, men jag skulle skämmas lite om jag skulle röka igen då jag har sagt till princip alla att jag ska sluta!
Men det där röksuget varar ju ändå bara ett kort tag! Typ tio minuter. Fast sen så kan det i och för sig komma typ fyra gånger per timme.
Aja, håll ut! Plötsligt en dag så saknar du det inte alls längre och behöver inte fylla din kropp med något för att kunna slappna av. Allt är bara stillhet då.
xsaosinx:
Aja, håll ut! Plötsligt en dag så saknar du det inte alls längre och behöver inte fylla din kropp med något för att kunna slappna av. Allt är bara stillhet då.
Jag längtar! ![[rolleyes]](/img/smilies/rolleyes.gif)
klåparen:
Är du sarkastisk, eller va? ![[tard]](/img/smilies/tard.gif)
xsaosinx:
Är du sarkastisk, eller va?
Nej, jag ser den smileyn som hoppfull, eller nåt! Iallafall positiv. Haha ![[blush]](/img/smilies/blush.gif)
klåparen:
Nej, jag ser den smileyn som hoppfull, eller nåt! Iallafall positiv. Haha
Jaha, nu ser jag vad du menar. Liksom lite drömmande typ. Såg det som att den himlade med ögonen i och med att den heter "rolleyes" och så där. ![[blush]](/img/smilies/blush.gif)
Men ja, det är väldigt skönt när man väl kommer dit. En bra påminnelse kan vara att tänka på hur lätt det var att slappna av när man var liten och inte behövde röka. Det hjälpte i alla fall för mig. Fast om man har en dålig barndom så kan det ju i och för sig ha motsatt effekt. Öuh well, kom ihåg en plats eller en tid då du inte behövde röka för att slappna av och håll den platsen eller tiden som något slags skyddande täcke när du är jätteröksugen. Och tänk på att det är dit du är på väg igen.
Fast i och för sig vet jag ju inte heller hur pass starkt band du har till nikotin. Jag utgår bara ifrån hur jag hade det.
xsaosinx:
Liksom lite drömmande typ. Såg det som att den himlade med ögonen i och med att den heter "rolleyes" och så där.
Exakt! Det gör mig så himla förvirrad, att den heter så, för jag ser den som du beskrev ![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
xsaosinx:
Och tänk på att det är dit du är på väg igen.
Ska försöka med det! Jag har även en kompis som eventuellt ska sluta med mig, hon sa att hon ville, men det är mycket man vill men inte gör... Men då blir det ju också lättare, känslan av att inte vara ensam med detta helvete ![[wink]](/img/smilies/wink.gif)
xsaosinx:
Fast i och för sig vet jag ju inte heller hur pass starkt band du har till nikotin.
Vissa dagar behöver jag mer och andra mindre, på ett ungefär!
klåparen:
Men då blir det ju också lättare, känslan av att inte vara ensam med detta helvete
Låter som en bra grej. ![]()