Aviseringar
Rensa alla

[smile]

AHHHHH:

jordgubbsflickan: Eller eventuellt: Att man har en himlans massa tur!
håller på den [wink][crazy]

Nja, handlar mest om säkerhet [smile]

AHHHHH:

jordgubbsflickan: 8. Att man har åtminstone lite baskunskaper i matte
det är där det brister. jag har glömt hur man räknar ut tal i division, typ ställer upp dem och räknar ut dem. om det är mer än en siffra i nämnaren blir det fel. sånt var man jättesäker på i 6an ; S

Men då är det ju exakt det, utöver annat som du bör lägga lite extra tid på.

Och det är just det som är grejen. Anledningen till att du har "glömt" det, är för att du inte har lärt dig det ordentligt från hela början. Hade du lärt dig, hade du förstått. Hade du förstått, hade du inte glömt det.

Du kan ju i princip det som du har "glömt", bara att du inte kan tillräckligt, och är osäker på det.

Kan även ha med att göra, att du inte har övat tillräckligt på det. Bara för att du gör en uppgift, betyder det inte att du kan det få all framtid. Utan det behövs hela tiden repetition och påminnelse 🙂

Du behöver i princip inte göra så många uppgifter, så länge du har förstått hur man har löst dom och varför man har löst dom på det sättet. Och regelbundet någon gång använder tex. just då tal i division.

SvaraCitera
Ämnesstartare

jordgubbsflickan:

Och det är just det som är grejen. Anledningen till att du har "glömt" det, är för att du inte har lärt dig det ordentligt från hela början. Hade du lärt dig, hade du förstått. Hade du förstått, hade du inte glömt det

nja jag förstod hur man gjorde och kunde det tidigare det handlar om att jag aldrig ställer upp divisioner nu för tiden. tar det alltid på miniräknaren och nu har jag inte ens ngn som kan förklara hur man gör så jag kan ju inte lära mig det heller [shake] typ hur räknar man ut; 42,65 / 4,54 genom att ställa upp det. har helt glömt bort det typ [sad]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera