Aviseringar
Rensa alla

Snabb fråga


Ämnesstartare

Har blivit kontaktad av en upprörd besökare som inte gillar att användaren stentuff använder en avatar föreställande den mördade kvinnan Katrin Dacosta.

Kan jag bara plocka bort den eller vill ni trixa själva?

Jag skulle gärna ta en msn till någon av er moderatorer så vi lättare kan hålla kontakten. 🙂


   
Citera
Åtta

Ser inte riktigt hur det skulle vara mot reglerna, men man kan ju alltid artigt be honom att byta. Jag har själv träffat honom flera gånger, och han är absolut inte en oresonlig person. PM:a honom du och be honom att byta.

Jag kan PM:a min MSN till dig, om du behöver ha tag på någon akut.


   
SvaraCitera

Jag känner lite BFD. Inte som att det var någon som dog i förrgår och att det var hennes morsa som kontaktade UM. Kvinnan dog ju för över tjugofem år sedan.

Särskilt löjligt blir det ju när det är någon som (vad jag förstått) inte ens direkt hänger på sidan, utan bara något random som sett bilden.


   
SvaraCitera

Om man själv mördat någon, får man då inte ha sig själv som avatar? *orolig*[sad]


   
SvaraCitera

Jag fick mail om detta också, men känner som ni andra; bfd.

"Hej!

Jag är inte medlem, men av en slump såg jag att en av era medlemmar, signaturen stentuff, använder
ett mycket olämpligt fotografi - ett foto på den mördade Katrin Dacosta. Hoppas att ni tänker på upphovsrätten och ber medlemmen att ta bort fotot genast.

Med vänlig hälsning"

Hon verkar ju mest upprörd över upphovsrätten...


   
SvaraCitera

Alexander Danling:

Hon verkar ju mest upprörd över upphovsrätten...

Svara henne att hon får kontakta upphovsmannen och be henom kontakta oss istället?


   
SvaraCitera
Issen

Stringburka:

Svara henne att hon får kontakta upphovsmannen och be henom kontakta oss istället?

Mm det är upphovsrättsinnehavarens ansvar att anmäla om det är de de handlar om.


   
SvaraCitera