Malonexd: Nä, hon sa att det är någon grekisk byggnad. Undrar inte om hon menar colosseum
Fråga henne det och visa wikipedialänken, lärare är människor de kan också göra misstag.
Malonexd:
Sök upp det själv. Tror du inte att jag redan gjort det?
Nej eftersom du skriver en tråd på UM när du kan söka upp ordet på bara 5 sekunder lol.
Malonexd:
Ja, och det var det jag utgick från. Men min svenska lärare säger motsatsen. Därav beslöt jag mig att kolla med er på UM
Bara för att din lärare inte är tillräckligt utbildad så betyder inte att forumet är smartare.
vincebruh:
Bara för att din lärare inte är tillräckligt utbildad så betyder inte att forumet är smartare.
Och hur ska jag veta det utan att ge det ett försök?
vincebruh:
Nej eftersom du skriver en tråd på UM när du kan söka upp ordet på bara 5 sekunder lol.
Men uppenbarligen fick jag inte det resultat som förväntades från min lärare
Det låter dock helt osannolikt, vad tror hon ordet kollega kommer ifrån och betyder?
Malonexd:
Sök upp det själv. Tror du inte att jag redan gjort det?
När jag sökte upp ordet "kollegiet" så fick jag upp synonymer direkt. Bokstavligen det första som kom upp.
Asstriid:
När jag sökte upp ordet "kollegiet" så fick jag upp synonymer direkt. Bokstavligen det första som kom upp.
Du fick upp synonymer till kollegium
Malonexd:
Du fick upp synonymer till kollegium
Och det är väl precis samma ord? Fast kollegiet är bestämd form. Som Axel redan har sagt.
Axel_von_Färsen:
Det låter dock helt osannolikt, vad tror hon ordet kollega kommer ifrån och betyder?
Kan tyvärr inte läsa hennes tankar, men jag ska fråga henne imorgon