Notifications
Clear all

Snälla hjälp 🙁

Topic starter

duärånga:

Annars kan det funka att linda in dig i blöta lakan.

Lät ju behagligt. Men det funkar säkert. Man blir astrött när man sover i kyla, så fort man rör sig börjar man frysa, och sant, man somnar av utmattning från frysandet.
Tack, att du påminde mej, ska ordna det isigt,,går till frysen...

ReplyQuote
Topic starter

Stenras:

Testa stäng av datorn i en vecka alt även tv. Funkar för mig, blir grymt trött runt 10:30-11:00 endast utan dator. Med dator ligger jag säkert en två timmar i sängen innan jag somnar vilket brukar bli runt 4.

Låter jobbigt att inte kunna tittat på tv innan jag ska sova. Det är ju vad jag i princip vad jag gör hela tiden. Van vid det. Men får väl bryta det beteendet då och testa... Skulle vara jävligt skönt om jag kunde somna vid 11 tiden..

Melly:

men ang. tabletter har du provat melatonin?
Tyckte de hjälpte fint, och de är inte beroendeframkallande som många andra sömntabletter. Dom var inte receptfria och läkaren sa att han ansökte dem på licens(?) men det gick lätt igenom

Ah det har jag, jag har provat allt, det enda som hjälper är i princip bara benzo.

duärånga:

Annars kan det funka att linda in dig i blöta lakan

Alltså det där låter inte alls behagligt, hade jag ALDRIG somnat av. Sen hatar jag när det är för varmt när jag ska sova. Det ska alltid vara kyligt och kallt, då somnar jag lättast..

ReplyQuote
Topic starter

framtidstron är död:

Det bästa är ju om du kontaktar en annan kbt:are som är mer påläst och håller sig uppdaterad än den andra idioten du gått till.

Jag ska nog pröva först med alla tips jag har fått, jag orkar verkligen inte hålla på med det en gång till, jag har haft alla kbt terapeuter som finns känns det som. Jag klarar mig säkert bra själv. Ska hitta en lösning. Tack 🙂

ReplyQuote
Topic starter

solim:

jag har haft alla kbt terapeuter som finns känns det som.

du borde skaffa min!

ReplyQuote
Topic starter

snåljåp:

kroppen lixom förbereder sig på att vARA sträckvaken och gör allt för att jag ine ska somna, drar upp pulsen, gör mig allm'nt överaktiv som är asdrygt.

Du kanske tränar försent? Så kan du ju bli övertrött av det också?

snåljåp:

förstår om du inte fattar, ingen har nånsin fattat, eller brytt sej, och det gör mej så frustrerad

Jo jag förstår, jag har varit med om det själv, men då är det som sagt för att jag har tränat försent eller druckit redbull. Asjobbigt är det.. Och frustrerad kan jag fatta att du är.

ReplyQuote
Topic starter

framtidstron är död:

du borde skaffa min!

Ja det hade nog hjälpt mig.

ReplyQuote