Aviseringar
Rensa alla

Snälla hjälp!

fan vad omanligt att vilja vara en liten söt tjej

iaf, du är inte ett dugg ensam om att tycka så. varför trodde du det? har du aldrig hört talas om transvestiter elelr folk som opererar om sina kön? tror du de gör det för skojs skull?

SvaraCitera
kakel

Hej, Vad härligt att du vågar lyssna på vad du känner, även om du upplever dina känslor som ovanliga.

Du kanske är transgender. Din kropp kanske inte stämmer med det kön du vill vara och känner att du innerst inne är. Jag tycker att du kanske skulle vända dig till RFSL och se om du kan få tala med en av deras kuratorer, dom har mer vana vid att tala med personer som har tankar åt ditt håll jämfört med vad de flesta tex skolkuratorer eller kuratorer på ungdommottagningen har. Om det verkar som att du är transgender och om du vill bli tjej även fysiskt så kan kuratorn hjälpa dig med att få en remiss till en mottagning för könskorrigering. Där får man gå igenom en utredning på 2 år och om allt går väl får man sedan genomgå en könskorrigering, med operationer och hormoner, helt kostnadsfritt.

Eller så är du inte transgender, du kanske bara känner att normerna och ramarna för hur killar "ska vara" inte stämmer in på dig. Riktiga människor kan sällan formas helt efter sådana ramar, utan alla är olika och ingen är normen fullt ut. I så fall tycker jag att du ska tillåta dig att vara som du är, och inse att normer och ramar är tomma, trista saker som egentligen inte betyder någonting. Det som verkligen betyder något det är att få vara som man vill och vara på ett sätt som man mår bra av. Du lever ditt liv för din egen skull, inte för någon annan!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas att han får ordning på sitt liv[y]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera