Notifications
Clear all

snälla hjälp mig.

Topic starter

Känns svårt när han har varit där för mig hela tiden typ. Men också för att jag kan föreställa mig själv känslan att bli tillsagd när man tror att det man gör är okej. Jag vill verkligen vara själv nu. Att allt bara ska vara som vanligt. Med mamma och laga mat eller vara på rummet och spela.

ReplyQuote

qwertyy:
Känns svårt när han har varit där för mig hela tiden typ. Men också för att jag kan föreställa mig själv känslan att bli tillsagd när man tror att det man gör är okej. Jag vill verkligen vara själv nu. Att allt bara ska vara som vanligt. Med mamma och laga mat eller vara på rummet och spela.

Tror du verkligen att han inte vet att det han gör är fel? Snälla, jag tror själv att han gör detta på grund av att du är så pass svag och inte står upp för dig själv. 

Han har varit där för dig hela tiden... Det spelar ingen roll just nu, om han nu beter sig som en idiot så ska du behandla honom som en idiot, låt han inte utnyttja dig. Gör du ingenting åt saken så får du ta och skylla dig själv.

ReplyQuote

qwertyy:
Jag vill bara vara själv. Med mamma pappa och brorsan, men han är här och tar allt och tar för sig. Använder min dator utan tillåtelse, äter godis som min mamma köpte åt mig. Dricker ur drickan jag fick av mamma. Han bara tar för sig. Jag känner mig hopplös och slut på livslust.

Bjöd du in han i huset då? Dumt gjort , är han där nu då? Sätt post-it lappar på allt som är ditt ...

ReplyQuote
Topic starter

Hur det gick till när han tog pengarna var att han räkna dom sen sa han bara att jag skulle kolla bort, så jag gjorde, och att han skulle göra ett trick eller skämta. Så när jag gjorde det kollade bara tillbaka och då hade han mina pengar i sin ficka. Då sa jag typ kom igen ge mig pengarna, lite lekfullt. Då skrattade han och typ puttade bort mig. Och sen när dagen gick vidare så köpte han dricka för pengarna. Och denna morgon (han sov över) så hade jag godiset som var kvar efter lördagen, och då tog han bara skålen och åt. När jag hörde han gräva och gräva i skålen vart jag ganska irriterad, ska klart man kan dela med sig, alla dagar, men det var att han frågade aldrig. Han bara tar för sig. Och när jag inte köper han en sak för mina pengar på försöker han ge mig dåligt samvete över det. Jag har slösat närmare alla mina sparpengar på honom. Började med typ 440 kr. Nu har jag typ 150 kvar. Första dagen var det okej, då var det ju en liten summa pengar, och jag hade en budget. Men nu har han skitit i det blå skåpet. Låter roligt men det är jävligt jobbigt.

ReplyQuote

Det är du som skitit o det blå skåpet genom o låta honom göra allt. Han är nog jättenöjd över att kunna utnyttja dig

ReplyQuote

Fuck hatar när folk bara tar för sig!!! 

ReplyQuote
Topic starter

Jag har inte varit med honom på flera år utanför skolan. Så jag visste aldrig att det skulle bli såhär. Önska på sätt och vis att jag hade sagt att jag inte kunde.

ReplyQuote
Topic starter

Förmodligen. Han säger att hans familj inre har några pengar. Och jag vet faktiskt att han har det jobbigt han blir mobbad och ibland även utnuttjad själv.

ReplyQuote
Topic starter

Som t.ex idag var vi på affären han och jag. Då sa han "vi köper den här" den kostade över 50kr för dricka, 8packs Pepsi. Då sa jag "jag vill inte spendera alla mina pengar på det här" då sa han "men vi tjänar på att köpa 8pack istället för en liter, vi får 8kr i pant, men om vi köper 1 liter får vi bara 2 kr i pant" då sa jag "man tjänar ju inte på att betala 5 gånger så mycket för att få tillbaka 8 kr." Men han var envis så han började gnälla lite och typ säga "ja men vi tar väl 8 st 1 liters då!" Då sa jag att från och med nu är min budget 10kr max. Då valde han en dricka, och vi gick till kassan, fast jag var tvungen att betala 12kr inte 9,90kr pga pant. Så då sa han att jag kunde ta panten, och då tänkte jag, men vi ska ju snart fara hem, ska vi hinna dricka 1 liter på typ 10 min? Och jag antar att han faktiskt lämnar dricka hemma hos mig så att jag får panta. Men det gör inte saken mycket bättre. Jag tänkte igår att vänskap varar längre än sedlar. Men nu ångrar jag allt jag köpte den här helgen. Hans beteende behöver ändras. Jag vill kunna vara med han men jag vill ha lite respekt.

ReplyQuote

Du ska ha all respekt 🙁

ReplyQuote
Topic starter

Kanske inte all, men lite skulle räcka.

ReplyQuote

qwertyy:
Kanske inte all, men lite skulle räcka.

Vad tror du jag menar med all och vad menar du med lite?

ReplyQuote
Topic starter

Jag menar att jag tycker inte att jag behöver all respekt men att lite skulle vara trevligt. Det var ju trevligt sagt, såklart.

ReplyQuote

qwertyy:
Jag menar att jag tycker inte att jag behöver all respekt men att lite skulle vara trevligt. Det var ju trevligt sagt, såklart.

Ja men kom igen nu, definiera lite respekt och definiera vad du tror att all respekt innebär

ReplyQuote
Topic starter

All respekt = alla aktar sig för en alla respekterar en

lite respekt = inte alla aktar sig för en. Inte alla respekterar en. Man har fiender.

ReplyQuote