tog några minuter innan jag fattade konceptet. har insett att det är en extremt god idé som möjligen är för dåligt genomförd, men jag vet inte om det kan göras särskilt mycket bättre egentligen.
för er andra som inte följer med i utvecklingen så är alltså snapchat en tjänst där man kan skicka bilder, videoklipp och meddelanden till andra. dessa kan ses under en begränsad tid, och sen är de borta för alltid. mer eller mindre komplexa workarounds verkar finnas, men överlag verkar det vara säkert nog för att fylla sitt syfte.
vad har ni för tankar kring det?
inkriminerande bilder skickas fördelaktigen till leijonsparf.
använder det flitigt
amsi:
använder det flitigt
för vilket ändamål? har fortfarande inte riktigt greppat exakt vilken typ av kommunikation som gynnas av det utöver, typ, osedlighet. eller pinsamma saker överlag, som man inte vill kännas vid senare. men överlag gillar jag att min kommunikation loggas så att jag kan gå igenom den senare för att uppdatera mig på vad som sagts.
samtidigt, om tjänster som snapchat bara användes för pinsamheter så skulle de nog vara mindre användbara.
Använde förut, men någon kille fick tag på mitt användarnamn och verkligen spammade mig med en massa äckliga bilder och jag hittade inte hur man kunde blocka någon, så tog bort det.
tröttnade efter 2 dagar
Leijonsparf:
för vilket ändamål? har fortfarande inte riktigt greppat exakt vilken typ av kommunikation som gynnas av det utöver, typ, osedlighet. eller pinsamma saker överlag, som man inte vill kännas vid senare. men överlag gillar jag att min kommunikation loggas så att jag kan gå igenom den senare för att uppdatera mig på vad som sagts.
samtidigt, om tjänster som snapchat bara användes för pinsamheter så skulle de nog vara mindre användbara.
kommunicerar och fjantar. fotograferar okänt folk. det är roligt.
det låter utmärkt
Kan inte människor bara göra skärmdumpar/någon applikation för att spela in rörligt material?
:-/
hahaha älskar snapchat <3
Är detta på internet? Är det en app?
Ni får ursäkta men jag är ju 80 år när det kommer till sådant här.
Man skickar bildmeddelanden till varandra som 10 sek efter öppning (?) förstörs? Det är väl ändå inte meningen att man ska sitta med telefonen i näven hela tiden? Men det är ju en fin marknad att sälja bilder på, iof. Ta betalt för en liten titt bara.
Gillar!! Heter galenskap adda