Notifications
Clear all

Snatteri?

Dberorpå:

Men, är det verkligen så dyrt? Har läst att snatteri blir billigare... Att stjäla är däremot dyrt, för det är planerat... Att ta en chokladkaka är att snatta, om jag inte stoppat in den i ett hemligt fack osv.

Jo snatteri är ett lättare brott därför man ska hålla sig under tidigare nämnda summor, och ja uppsåt höjer det till stöld men det kan dom antagligen bevisa om inte använder någon typ av ditsydd ficka på jackan eller något sånt som visar att man gick in med uppsåtet att stjäla. Det är uppsåt och värde på det man stjäl som spelar roll.

Dberorpå:

Jo, du har rätt fast jag är säker när jag snattar. Är för duktig för att åka fast, aldrig vart nära. Jag slet isär två strumpor med sådanhär pipgrej och lyckades komma undan trots att det tjöt. Jag var ca 13 och fjortis-snattade med min kompis.
Känner mig ganska grym och det är väl tyvärr

Det är farligt vara för säker också tror jag, och du vet ju inte det kan ju finnas någon civilklädd butiksväktare som ser dig, dom jobbar med skiten och har väl en viss rutin osv. Men kör på, "we gotta eaven the worlds economy" osv

ReplyQuote

dazed_and_confused:

uppsåt

stör mig på detta ordet.

dazed_and_confused:

Det är farligt vara för säker också tror jag, och du vet ju inte det kan ju finnas någon civilklädd butiksväktare som ser dig, dom jobbar med skiten och har väl en viss rutin osv. Men kör på, "we gotta eaven the worlds economy" osv

[y] behöver inga råd egentligen, har tänkt igenom allt[cool] obs snattar när 0 folk är omkring. tar aldrig risker heller, vilket gör mig till ett pro.
Dold text: Det värsta är också att rusa ut direkt, att gå ut i vanlig takt direkt efter är också fel.
Man ska gå runt lite, ingen misstänker då för om dom gör det - kommer dom fram.
Grejen är också att jag sällan stoppar ned sakerna i väskan. Låter dom ramla ned i en påse eller gömmer dom i jackan.
Är som sagt ett pro, går inte att beskriva mina taktiker.

ReplyQuote