Aviseringar
Rensa alla

Social fobi?

Ämnesstartare

the pepparkaka: Mm, vet. Ska försöka, och tack 🙂

Vem brukar boka läkarbesök, är det du eller någon förälder? Kan du se till att det blir av? Jag vill gärna att du mår bättre, men du behöver en rejäl push framåt för att det ska bli av.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Vem brukar boka läkarbesök, är det du eller någon förälder? Kan du se till att det blir av? Jag vill gärna att du mår bättre, men du behöver en rejäl push framåt för att det ska bli av.

Svår fråga, jag är för gammal för att be föräldrarna och även om jag vore yngre hade jag inte velat berätta för dem hur så pass dåligt det ligger till. Så det är väl jag, vilket inte är något bra eftersom du säger, jag behöver en rejäl push :/

SvaraCitera

jag har blivit av med det. 

det tog lång tid men jag lärde mig mycket av att tvinga mig själv att göra sociala grejer och försöka ignorera mina känslor. men det som hjälpt mig mest är att jag fick en nära vän, sedan flöt det på. och sen blev jag sjuk, manisk. så nu varierar det hur jag hanterar sociala situationer. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:
jag har blivit av med det. 

det tog lång tid men jag lärde mig mycket av att tvinga mig själv att göra sociala grejer och försöka ignorera mina känslor. men det som hjälpt mig mest är att jag fick en nära vän, sedan flöt det på. och sen blev jag sjuk, manisk. så nu varierar det hur jag hanterar sociala situationer. 

En nära vän kan göra väldigt mycket tror jag, hur hittade du den personen?
Tråkigt att höra att du blev sjuk :/ Berodde det på nåt speciellt?

SvaraCitera
Ämnesstartare

the pepparkaka: Svår fråga, jag är för gammal för att be föräldrarna och även om jag vore yngre hade jag inte velat berätta för dem hur så pass dåligt det ligger till. Så det är väl jag, vilket inte är något bra eftersom du säger, jag behöver en rejäl push :/

Hm, du bör nog ta det hela stegvis. Hur mycket vet du om social fobi? Det kan hjälpa dig att du läser på och vet en hel del innan du går för att träffa läkaren.

SvaraCitera

Jag har det också, men det har dock blivit mycket bättre om jag jämför med tre/fyra år sedan. Dock går det upp och ner, ibland skitbra ibland dåligt, och då blir jag sur på mig själv. 
Men det går ju inte direkt att fixa på två sekunder utan det tar ju lång tid...

SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också, haft sedan jag var en liten grabb. Går inte att bota mig.

SvaraCitera

zalander95:
Har också, haft sedan jag var en liten grabb. Går inte att bota mig.

Går går det väl alltid, men tid och tålamod tar det ju

SvaraCitera
Ämnesstartare

kattälskare:

Går går det väl alltid, men tid och tålamod tar det ju

inte med mig, det är omöjligt.

SvaraCitera

zalander95:

inte med mig, det är omöjligt.

Vadårå? 

SvaraCitera
Ämnesstartare

kattälskare:

Vadårå? 

Kanske inte så roligt att visa sig ute när man är världens fulaste människa?

SvaraCitera

zalander95:

Men vem har sagt det? ;ooo 

SvaraCitera
Ämnesstartare

kattälskare:

Men vem har sagt det? ;ooo 

jag och tusen andra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Hm, du bör nog ta det hela stegvis. Hur mycket vet du om social fobi? Det kan hjälpa dig att du läser på och vet en hel del innan du går för att träffa läkaren.

Är inger proffs men vill tro att jag vet en hel del, gillar att läsa in mig i saker jag är intresserad av. Kanske kan läsa ännu mer 

kattälskare:
Jag har det också, men det har dock blivit mycket bättre om jag jämför med tre/fyra år sedan. Dock går det upp och ner, ibland skitbra ibland dåligt, och då blir jag sur på mig själv. 
Men det går ju inte direkt att fixa på två sekunder utan det tar ju lång tid...

Ja man blir tyvärr lätt besviken och arg på sig själv, men tar som du säger tid. Hur lyckades du göra förresten för att det skulle bli bättre? Skönt att höra med att det blivit bättre!

zalander95:

Så ska man inte tänka :/

SvaraCitera
Ämnesstartare

the pepparkaka:

Så ska man inte tänka :/

det har du helt rätt i. jag konstanterar dock endast fakta när jag skrev så (om mig själv).

SvaraCitera