Aviseringar
Rensa alla

Social fobi?

Ämnesstartare

zalander95:

det har du helt rätt i. jag konstanterar dock endast fakta när jag skrev så (om mig själv).

Hur kan det vara fakta? 

SvaraCitera
Ämnesstartare

the pepparkaka:

Hur kan det vara fakta? 

är solen varm? är snö kallt? är obama svart?

SvaraCitera

the pepparkaka:

Ja man blir tyvärr lätt besviken och arg på sig själv, men tar som du säger tid. Hur lyckades du göra förresten för att det skulle bli bättre? Skönt att höra med att det blivit bättre!

jamen, det stora hela handlar ju om sig själv. Man har seriöst alldeles för höga krav på sig själv.  Jag har börjat ha en strategi att typ hitta nån bra sak att göra varje dag. Det kan ju vara allt från att bara kommentera något i en konversation, alltså att vara delaktig till att typ göra det man INTE vill, typ fråga personal, ringa det där samtalet och så vidare. 🙂

SvaraCitera

zalander95:

Men sluta, nu är du bara för negativ
- kolla på dig själv och säg något du anser positivt om dig själv"

SvaraCitera
Ämnesstartare

kattälskare:

Men sluta, nu är du bara för negativ
- kolla på dig själv och säg något du anser positivt om dig själv"

det finns inget, jag är realist.

SvaraCitera

zalander95:

det finns inget, jag är realist.

Du verkar ju ganska klok iallafall(relaterar till dina svar)

SvaraCitera
Ämnesstartare

zalander95:

Obama är väl halvsvart? (minns inte det riktiga ordet)

Men jag vet hur du känner, har också känt så och gör det delvis fortfarande. Men det är inte så.

SvaraCitera
Ämnesstartare

kattälskare:

jamen, det stora hela handlar ju om sig själv. Man har seriöst alldeles för höga krav på sig själv.  Jag har börjat ha en strategi att typ hitta nån bra sak att göra varje dag. Det kan ju vara allt från att bara kommentera något i en konversation, alltså att vara delaktig till att typ göra det man INTE vill, typ fråga personal, ringa det där samtalet och så vidare. 🙂

Det har man verkligen! Och det är jobbigt :/ Bra strategi 🙂 Sådant "enkelt" man bör försöka göra istället att fly undan, vilket jag ofta gör...

SvaraCitera
Ämnesstartare

the pepparkaka:

Obama är väl halvsvart? (minns inte det riktiga ordet)

Men jag vet hur du känner, har också känt så och gör det delvis fortfarande. Men det är inte så.

mulatt

SvaraCitera
Ämnesstartare

zalander95:

mulatt

Stämmer bra

SvaraCitera

the pepparkaka:

Det har man verkligen! Och det är jobbigt :/ Bra strategi 🙂 Sådant "enkelt" man bör försöka göra istället att fly undan, vilket jag ofta gör...

Äschh då, jag flyr också ifrån rätt ofta men då blir man sur på sig själv och kan inte sluta grubbla på det.  Gör såna enkla saker, det kan faktiskt sluta med världens bästa dag;)
Men hur grov är din socialfobi? 

SvaraCitera
Ämnesstartare

kattälskare:

Äschh då, jag flyr också ifrån rätt ofta men då blir man sur på sig själv och kan inte sluta grubbla på det.  Gör såna enkla saker, det kan faktiskt sluta med världens bästa dag;)
Men hur grov är din socialfobi? 

Exakt! Haha ja det kan det, men det kan också bli rörigt. T.ex. en dag, jag lyckades ringa frissan och var stolt tills jag insåg att shit, är ju skitläskigt att sen sitta där och bli klippt x) Men alltid nåt! Så du har rätt 😀
Svår fråga... Skolan och jobb är katastrof, jag fungerar inte i grupper. Även familjesamlingar är hemskt. Har en kompis, och orkar knappt mer. För många blir för mycket. Sen är saker som att ringa i telefon, gå till frissan som nämnt, handla, buss osv jobbigt 🙁

SvaraCitera

the pepparkaka:

Exakt! Haha ja det kan det, men det kan också bli rörigt. T.ex. en dag, jag lyckades ringa frissan och var stolt tills jag insåg att shit, är ju skitläskigt att sen sitta där och bli klippt x) Men alltid nåt! Så du har rätt 😀
Svår fråga... Skolan och jobb är katastrof, jag fungerar inte i grupper. Även familjesamlingar är hemskt. Har en kompis, och orkar knappt mer. För många blir för mycket. Sen är saker som att ringa i telefon, gå till frissan som nämnt, handla, buss osv jobbigt 🙁

Jamen precis, samma sak hände mig fast med tandläkaren hehe xD
Joo, alltså att jobba i grupp och sånt tycker iallafall jag är jobbigt då man själv måste bidra med något och sedan får man alla blickar mot en så man vill bara sjunka ner och brinna upp typ haha. Men jag får mest panik och blackout ibland, alltså frågar någon en fråga till mig så får jag inte fram ett enda ord, det är helt svart. Men sen efteråt kan jag komma på värsta sakerna jag "borde" sagt.
Jag haaaatar att ringa i telefonen, skickar hellre sms men har sagt åt mig själv att ringa och nu har jag smått börjat göra det. :/
Men har det nått att göra med att du får panik som att du inte vill åka buss? Typ att du bara vill därifrån, att man bara känner paniken stiga i ansiktet?:)

SvaraCitera
Ämnesstartare

kattälskare:

Du verkar ju ganska klok iallafall(relaterar till dina svar)

Jag har dyslexi och är dum.

Hur gammal är du?

SvaraCitera

zalander95:

Jag har dyslexi och är dum.

Hur gammal är du?

Men enbart för att du har dyslexi betyder det väl inte att du är dum?
Jag känner flera som har det, dom är ju inte korkade, tvärt om. 
Jag är 18

SvaraCitera