Ska träffa en kille för första gången imon och jag har sån jävla ångest, mår så sjukt dåligt, kan varken äta eller sova.. Har social fobi och jag vet att det är därför jag reagerar så starkt. Försöker övertala mig själv om att det kommer gå bra men det är svårt. Det jag egentligen är rädd för är att det ska bli stelt och att vi inte ska ha något att snacka om.. Gillar killen oxå så jag sätter jävligt höga krav på mig själv vilket inte är bra men kan inte hjälpa det. Vad kan man prata om? Hur ska jag göra för att försöka lugna ner mig själv?
Du kan ju räkna med att även killen är nervös då det inte bara är första gången ni ska träffas för dig. Prata mer om honom och mindre om dig själv. Fråga om hans dag, hans intressen etc. Och detta kanske är en klyscha men framför allt, var dig själv.
Fridens liljor.
Social fobi går att bli av med helt bla genom att utsätta sig för sånt man tycker är jobbigt. Ibland kan man behöva hjälp av terapeut. Försök vara dig själv. Fråga saker om tex vilken musik gillar du, filmer. Har han något fritidsintresse mm. Inne på Terapisnack kan du få bra svar och råd om socia fobi