Notifications
Clear all

socialen är 1 st skämt

Topic starter

Starlights:

Det låter som att du tror att socialen ska fixa allting åt dig.

om det står i mitt beslut att jag har rätt till en mängd tjänster från dem och inte får det, vad tycker du då jag ska göra? Le och vara glad och dö under allt ansvar jag måste, men inte kan eller orkar ta?

Starlights:

du tror att dom ska lösa alla dina problem.

Har du någonsin haft med soc att göra?

Starlights:

men tänk på allt bra de gör också..

[party]

Starlights:

Skulle du själv klara av att arbeta där och få vara med om problem och höra massa hemska saker som de gör varje dag?

Skulle du själv klara av att inte gnälla om ditt liv blir mer än dubbelt så jobbigt efter att soc blandat sig i? VARJE GÅNG.

ReplyQuote

Postorderhoran:

om det står i mitt beslut att jag har rätt till en mängd tjänster från dem och inte får det, vad tycker du då jag ska göra? Le och vara glad och dö under allt ansvar jag måste, men inte kan eller orkar ta?

Det tar tid och resurser att fixa fram alla tjänster.. Jag säger inte att allt de gör är bra, dom säkert många misstag.. Men det är viktigt att lära sig att ta ansvar, och det hjälper ju inte dig att sitta hemma och gnälla på socialen..

ReplyQuote
Topic starter

Starlights:

Det tar tid och resurser att fixa fram alla tjänster..

Kan du snälla snälla sluta försvara en myndighet som finns för människornas skull men siktar in sig på fel människor så det bara blir pannkaka? Jobbar din mamma där eller varför är du så angelägen om att gnugga in i mitt ansikte att jag är en lat kossa som inte vill ta tag i mitt liv utan med glädje lägger allt på socialen, medans jag själv sitter hemma och pillar mig i naveln?

Fick jag bestämma skulle jag säga upp all kontakt med dem från nu och för all framtid, men jag får inte bestämma än och de har redan gjort mig ekonomiskt beroende av dem. Mot min vilja. Jag tror inte du har någon aning om hur det är att vara i min situation.

ReplyQuote