Notifications
Clear all

Sömnproblem

Topic starter

Finns en massa forum om sömnproblem jag vet, men ingen har som jag.

Jag går och lägger mig vid 11, somnar vid 12 och sen vaknar jag först kring 3. Sen sover jag till halvfyra. Vaknar sover till 5, vaknar. Och så vidare. Vaknar mellan 3-7 gånger per natt.

Och de nätter jag inte vaknar är jag istället uppe jätte länge för att jag vet jag att jag ändå inte kommer få någon sömn. Så då sover jag hela natten, men när det är dags att gå upp så sover jag som djupast då.

Har bara haft såhär sen typ slutet av januari, men nu somnar jag istället i skolan på lektionerna.

Vad beror detta på och finns det nå man kan göra så det blir bättre? [smile]

haha, känner mig lite halvtöntig som gör typ 10000 trådar om mina problem xD

när jag hade sådär berodde det på att jag var så van att vara uppe om natten

men kan väll vara något mer djupare än så med, typ PsYkiSkT

ta kontakt med läkare om problemen blir ihållande

ReplyQuote
misär

Gå till en läkare, du kan få hjälp. Ofta handlar det om att lägga om lite rutiner och såna enkla saker, men man vet aldrig.
Annars finns det receptfria "sömntabletter" på apoteket, naturläkemedel typ, kan funka på vissa. Testa det kanske? Är för tillfälliga sömnproblem tror jag, kanske lindrar ångest stress osv. Det lär stå på förpackningen 🙂 Lycka till, vet hur jobbigt det är!

ReplyQuote

Du kanske har brist på nå vitamin eller mineral. Motionerar du nå? Motion gör kroppen rätt så trött på kvällen o man sover bättre.

ReplyQuote

hade sömnproblem i ung. 1 å ett halvt år på grund av förträngda känslor

kan ju vara något psykiskt?

ReplyQuote

novemberbarn:

Har bara haft såhär sen typ slutet av januari, men nu somnar jag istället i skolan på lektionerna.

Du borde röra på dig mer, så mycket så att din kropp börjar förändras, då behöver du sömn vare sig du vill eller inte, dricker du för den delen kaffe så är det inte konstigt.
Försök somna tidigare, sluta spela spel eller kolla på tv och lev aktivare, du skulle må skitbra av det och somna mycket fortare:)

ReplyQuote