Notifications
Clear all

Sömnproblem

Topic starter

Hej
Är en kis på 17 år som i hela mitt liv haft sömnproblem. Jag har provat hur
många sömnpreparat som helst men ingen av dem har haft den minsta effekt.
Men nu på den senaste tiden så har mina sömnbesvär drastiskt förvärrats och jag kan inte somna, även fast jag é fruktansvärt utsjasad och trött. Har på grund av dessa besvär inte kunnat studera vilket har lett till att jag i princip inte lämnat sängen på flera månader och lyssnar ironiskt nog på Mikael Wiehe och Bob Dylan för att slippa tänka på min kroniska sömnbrist. Denna livsstilen är mycket grå och gör mig nästan deprimerad.

När jag väl somnat så sover jag inte längre än 3 - 5 timmar och drömmer sällan. När jag väl drömmer så har jag banala och ointressanta drömmar. Senaste gången jag drömde så drömde jag att jag var en fattig sosse som drog omkring på socialbidrag.

I skrivande stund har jag varit vaken sen morgonen den 9onde juni(och det é 11 idag). Lider jag av insomnia? Och om så är fallet, finns det nån medicin som gör så att jag med 100 % säkerhet somnar? Jag är beredd att betala vad som helst.
//von Gripenhielm

Om du faktiskt lider av insomnia borde din läkare ha informerat dig om det för länge sedan (förutsätter att du har en läkare/psykiater som gett dig dina tidigare preparat)... Min senaste grej för att försöka kunna sova bättre är polyfasisk sömn, där man sovar flera korta stunder per dygn istället för att ge sig på en enda lång stund. Fast jag har liksom du insomningsproblem, så det går inte så otroligt bra.

Drömsömnen är den som är bra för dig, så var glad att du var en fattig sosse ;D

Vad jag faktiskt föreslår är att du googlar runt lite efter forum för människor med samma problem eller så, där du kan läsa om hur de löser sina problem och kanske själv prata om dina för att få tips och råd. Går man enligt statistik är det knappast speciellt många här som faktiskt har svårartad insomnia, utan snarare problem med att sluta spela wow på kvällen...

Lycka till!

ReplyQuote

Har du provat melatonin?

ReplyQuote
Topic starter

Snowball2:

Har du provat melatonin?

Vet inte. Men kan man röka melatonin som bonge genom en slang?

ReplyQuote

Jaga lite drake så kanske du somnar sen.
eller hur svårt är det att supa tills du däckar? När jag led av grova sömnbesvär så gjorde jag vad som krävdes.

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote