Min lillebror har en "sport 104" från hobbex, hobbex brukar ju bara sälja ren skrot, men denna var faktiskt riktigt bra, om du vill ha en billig co2, som man kan köpa hyffsat billiga magasin till så är detta ett helt okej köp imo.
Co2 är alltså drivmedlet, brorsans skjuter ca 115m/s, och pracisionen på den pistolen är helt underbar.
En Co2 patron kostar från 6-12kr beroende på vart och hur många du köper per gång.
Senast köpte jag 25x på teknikmagasinet för 200kr.
Du kan alltså inte skjuta överhuvudtaget utan en Co2 pistol, men +sidan är att dom skjuter hårt, rakt och du behöver inga laddnings tider.
Batteripistoler är sällan någon hit om du frågar mig, "Greengas" har en tendens att ine funka alls när det är vinter.
Men om du ska köpa ditt första vapen så skulle jag råda dig att köpa en AEG, (gevär).
Kinaklonerna som Jing Gong och Dboys gör är helt underbara och sjukt billiga, du kan få tag på ett riktigt bra airsoft gevär för ca 1200kr. dessa är med batterier och har bättre precision och långt mycket roligare att leka med
Slutsats: Köp den pistol du vill, om du ska köpa en pistol för under 1000kr så är nog sport 104 ett bra val, om du tänker lägga mer än 1000kr så är TM pistoler helt okej, även om dom tenderar vara något plastiga av sig. eller helt enkelt ett AEG.
du kan få licens på riktiga vapen redan när du är under 18 min pappa fick det när han var 16 men du får fortfarande inte köpa vapen men du får skjuta med dom
vad du gör akta dig för teknikmagasinet och hobex bara skräp går sönder efter några mag.
Soft är småroande ibland, ett ex till mig håller på med det och jag skulle hålla i hans bössa medans han gjorde nått, sen så råkade jag pilla bort säkerhetsspärren och så skjuta ett skott som studsa i dörrkarmen på ytterdörren och träffade mitt mellan ögonen på hans pappa sen dess låter han mig knappt hålla i dom längre!
Köp en sån där liten silvrig på teknikmagasinet som kostar typ 200 kr dom är riktigt cooliga
Sen köp ett par strumpbyxor och ha colten gömd i den sen drar du upp den när du förför någon
Jag har en soft air gun och en CO2-pistol. Jag har blivit förvånad över hur dom båda är så mycket mer kraftfulla än jag trott. CO2-pistolen är ju rent livsfarlig och jag fattar inte hur det kan vara lagligt att man får traska in i en affär och bara köpa en sån. Jag har provat att skjuta mot tidningar och telefonkataloger och genomslagskraften är... ja, skrämmande stor. Det är INTE en leksak! Den pistolen kan döda eller åtminstone skada någon svårt.
Soft air pistolen är lite mer leksak men jag skulle fan i mig inte vilja leka med den och bli skjuten eller skjuta på kompisar med den för ja, det gör förmodligen ont att bli träffad. Och man måste absolut ha något skydd för ögonen om man ska leka med den.
CO2-n kan man använda för prickskytte, soft-airen vet jag inte riktigt vad man ska ha den till. Jag vill inte leka "cowboy och indian" med kompisar med den, men den är inte heller så pass kraftfull att man kan använda den vettigt som prickskyttevapen.
Ett hett tipps är att bli merdläm på airsoftsveriges forum
Jag skrev om att jag tycker CO2-vapen är fullständigt livsfarliga. Sitter och funderar på det. Jag tror att om man använder spetsiga kulor, har en CO2-pistol med fullt tryck och avfyrar skottet från någon meters håll så skjuter man nog genom en utspärrad människohand. Rakt igenom. Usch vad läskigt, men jag tror faktiskt det. Jag vill inte testa eller bli testad på, men jag tror det.
Att CO2-vapen är livsfarliga tror jag man inte behöver tvivla på. Jag är nog fan för att man ska licensbelägga CO2-vapen. Ett licenskrav gör att den som är straffad för våldsamma saker inte kan få köpa en CO2-pistol och döms man för något våldsbrott så förlorar man licensen om man har någon.
Dom flesta som har en CO2-pistol har den ju bara för skojs skull. Som jag. Jag ska inte skryta men jag var typ trea i någon länsfinal i luftgevärsskytte när jag var sisådär 12 år gammal 😉 Men jag älskar prickskyttegrejen när man ligger och andas och svettas och man siktar och man måste sluta andas ett tag för det gör att man tappar siktet och så blåser det lite från vänster så kanske man ska sikta... lite... en aning... PANG! Så trycker man av och så finns det liksom inte mer att säga till om. Gjort är gjort. Skottet är avlossat.
Skytte är en jäääävligt spännande sport! Passar den som har starka nerver och LITE handsvett 😉 Det är en intellektuell sport där du måste tänka och där du måste ha nerverna under kontroll. Hjärna och hjärta. Allt måste funka.
Får man säga att mitt budskap är "skjut mera"? Haha. Men i alla fall.
Vad ska du med den till? går du i någon slags skjutssport?
Tråden låst på grund av inaktivitet