Notifications
Clear all

Sonic Syndicate + Deathstars @ The Tivoli 10/2-09

wiK_
 wiK_
Topic starter

iddqd:

Hade du varit inom en kilometers avstånd hade jag gått Hulk på dig. Längre än så orkar jag inte springa.

Haha, jasså? Är väll knappast mitt fel att de har blivit grupperade till MDM? Tror du hade tjänat mer på att gå hulk på Wikipedia än att gå hulk på mig 🙂

Sen var det ju dessutom Melodic Death Metal jag sa, och inte enbart Death Metal, en viss skillnad där.

ReplyQuote

Nä men de e ju joddla på lördag fast man ska ju vara riktigt bedövad för att ens sätta foten i det stekiga stället.. [n]

ReplyQuote

wiK_:

Är väll knappast mitt fel att de har blivit grupperade till MDM?

Vem "grupperar dem" dit? Det är idioter som du som vill kunna säga att ni lyssnar på döds utan att faktiskt göra det.

wiK_:

Tror du hade tjänat mer på att gå hulk på Wikipedia än att gå hulk på mig 🙂

"Wikipedia" är inte en entitet. Det är flera idioter som har fått för sig att kalla skiten för melodisk döds.

wiK_:

Sen var det ju dessutom Melodic Death Metal jag sa, och inte enbart Death Metal, en viss skillnad där.

Egentligen inte. Den tidiga melodödsen kunde mycket väl kunna räknas som döds, sen gick det åt helvete och det mesta som kallas melodöds idag är metalcore.

ReplyQuote
wiK_
 wiK_
Topic starter

iddqd:

Vem "grupperar dem" dit?

"Gruppera" var ett dåligt ordval, det kan jag hålla med om. Jag menar givetvis vem/vad fan det var som avgjorde genren.

iddqd:

Det är idioter som du som vill kunna säga att ni lyssnar på döds utan att faktiskt göra det.

Haha, lätt! Det är skitcoolt att kunna säga att man lyssnar på dödsmetal, är det inte sant? Eller inte. Jag skiter totalt i genren så länge musiken låter bra i mina öron, jag bara RÅKAR hitta den musik jag gillar under genrerna metalcore/melodeath.

iddqd:

Wikipedia" är inte en entitet. Det är flera idioter som har fått för sig att kalla skiten för melodisk döds.

Gör revolt! Gå berserk! Gör vad fan du vill för att sprida ditt ord om att Sonic Syndicate inte är melodeath. Jag menade att en bra början för dig var att göra lite ändringar på wikipedia, där oerhört många hämtar sin (felaktiga) info om band.

iddqd:

Egentligen inte. Den tidiga melodödsen kunde mycket väl kunna räknas som döds, sen gick det åt helvete och det mesta som kallas melodöds idag är metalcore.

Ja, det var ju rent ut sagt synd det. Hade sparat mig en hel del tid om om de hära "falska" melodeath banden helt enkelt stått under genren metalcore istället.

ReplyQuote

wiK_:

Haha, lätt! Det är skitcoolt att kunna säga att man lyssnar på dödsmetal, är det inte sant?

Ja, en del verkar tycka det.

wiK_:

Jag menade att en bra början för dig var att göra lite ändringar på wikipedia, där oerhört många hämtar sin (felaktiga) info om band.

Nä, någon idiot kommer bara ändra tillbaka det.

wiK_:

Ja, det var ju rent ut sagt synd det. Hade sparat mig en hel del tid om om de hära "falska" melodeath banden helt enkelt stått under genren metalcore istället.

Japp.

ReplyQuote
sincan

iddqd:

Herrejävlar, jag håller med dig.

Jag tror fan att tiden stannar nu!

SS är ju så jävla kåta på in flames att hälften borde räcka för att bli dömd för våldtäkt. Sen är det kul att hela deras liveframträdande är playback då melodin kommer från synten/datorn.

ReplyQuote

sincan:

Jag tror fan att tiden stannar nu!

Vi kan nog hålla med om att SP Tvär suger också. Och att Slayer > Brokencyde.

sincan:

SS är ju så jävla kåta på in flames att hälften borde räcka för att bli dömd för våldtäkt.

Sant. Har iofs inte hört så mycket med dem, men det jag hört sög.

sincan:

Sen är det kul att hela deras liveframträdande är playback då melodin kommer från synten/datorn.

Hahaha, det visste jag faktiskt inte. Jag såg dem faktiskt på Metaltown, men då var jag för upptagen med att flytta på folk och hamna i bråk för att märka så mycket förrutom att alla verkade vara där för att glo på tuttar.

ReplyQuote
neVah

Ska dit (:

ReplyQuote

Inget för mig

ReplyQuote

Såg Deathstars i Linköping här om kvällen. Blev positivt överaskad över hur tajta de var live, hade aldrig förväntat mig att det skulle funka så bra faktiskt. Trots en hel del låtar från NEN så var det inga direkta överaskningar som spelades, bortsett från kanske Virtue to Vice som väl inte är så där hemskt överspelad live, vad jag vet. Alldeles för lite folk var det också av någon jävla anledning, tyvärr...

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote