The Darkness 2
The Darkness är en sorts förbannelse (eller kanske en förmåga beroende på hur man väljer att se det) som ärvs från far till son. Den kan jämföras med den delen av en vampyrs medvetande som suktar efter blod. Den får dig att döda och lämna känslorna utanför. Så länge du har den under kontroll så är den inget problem, den kan till och med komma till nytta, men så fort du tappar kontrollen så kommer den att börja ta kontrollen över dig istället. Och få dig att göra saker som du inte skulle tänka dig att göra annars. Fråga bara Jackie Estacados…
Jackie har sen första spelet lyckats hålla tillbaka The Darkness. Men tvingas i början av 2:an att släppa lös den igen för att rädda sitt eget liv. Och efter det brakar hans liv rent ut sagt åt helvete, vilket tvingar honom att gå tillbaka till att vara en mördarmaskin.
Eftersom The Darkness inte tål ljus befinner man sig största delen av tiden i mörker. Tyvärr är gränserna för vad som är för ljust och inte för ljust väldigt otydlig .T.ex. så är starkt månljus inget problem, samtidigt som en liten glödlampa kan påverkar jättemycket.
Ett annat minus är striderna. Själva skjutandet funkar bra och de två ormliknande varelserna som The Darkness ger en när man befinner sig i mörkret är en kul grej och det som gör spelet speciellt. Problemet med striderna är att de blir väldigt enformiga efter ett tag. Det tar inte lång tid innan du har hunnit träffa alla olika fiender för 6:e gången och sett den ena ormen avrätta en motståndare för 100:e gången. All chock-och skrämseleffekt försvinner och man springer mest bara igenom spelet så fort man kan för att få se vart historien ska ta vägen. En historia som är mörk och ordentligt obehaglig på sina ställen.
De bästa delarna av spelet är faktiskt dem när man befinner sig i ljuset. Flera gånger vaknar man upp på ett mentalsjukhus, som tvingar en att fundera på vad som är verklighet och vad som inte är det. Om Jackie är mentalt sjuk eller om det bara är ett sadistiskt spratt som The Darkness spelar honom.
Pixie Hård af Segerstad:
Så länge du har den under kontroll så är den inget problem, den kan till och med komma till nytta, men så fort du tappar kontrollen så kommer den att börja ta kontrollen över dig istället. Och få dig att göra saker som du inte skulle tänka dig att göra annars.
Det blev en ganska så lång mening där, och du använder dig mycket av ordet "så". Du skulle kunna skriva något i denna stil:
Så länge du har den under kontroll är den inget problem. Den kan till och med komma till nytta. Men så fort du tappar kontrollen kommer den att ta kontrollen över dig själv istället, och få dig att göra saker som du annars inte skulle kunna tänka dig att göra.
Pixie Hård af Segerstad:
glödlampa kan påverkar jättemycket.
påverka
Pixie Hård af Segerstad:
delarna av spelet är faktiskt dem när man befinner
Hmm.. tycker nästan att du kan skippa "dem" här
Pixie Hård af Segerstad:
mentalsjukhus, som tvingar
Här kan du ta bort kommatecknet
Überbra jobbat Pixie! Kul med någon som skriver om spel
Pixie Hård af Segerstad:
sen första
sedan
Pixie Hård af Segerstad:
The Darkness. Men t
Här föreslår jag att du slår ihop meningarna
Pixie Hård af Segerstad:
.T.ex. så är
Till exempel
Pixie Hård af Segerstad:
för 6:e
sjätte
Pixie Hård af Segerstad:
faktiskt dem när
de
Pixie Hård af Segerstad:
Om Jackie är mentalt sjuk eller om det bara är ett sadistiskt spratt som The Darkness spelar honom.
Den här meningen får du slå ihop med förra.
Skitskoj med en spelrecension, Pixie! Gillar att du berättar mer om själva historien är grafiken, det gör att texten blir intressant för en bredare målgrupp.
Om du fixar mina och Carolines anmärkningar så kan vi publicera sedan!
Pubbade denna nu!
Uppe!
Tråden låst