Notifications
Clear all

Spexfoto?

Topic starter

Hej igen Rodnar
Vi ska snart ta spexfoto och undrar om någon har förslag på idéer, vi vill gärna att det ska vara kopplat till musik. Har ni tagit spexfoto, isåfall hur såg ni ut?

Ämnesetiketter

Klä ut er till olika stereotypiska musikstilar en för varje person. Var ganska lamt utklädd när min klass tog ett spexfoto i 9:an men det är längesen.

ReplyQuote

Jaha, ett sådant skolfoto där alla piffar till sig till ett tema?

De fick sämsta idén i skolan, de ville kläda ut sig till spöken. För det första såg man inte alls vem som var vem, så ganska meningslöst, sedan såg vi mer ut som ett gäng Ku Klux Klan medlemmar... vilket inte heller blev särskilt skoj.

Hursomhelst, ni ska ju såfall alla komma överens om ett tema där ni alla klär er till det.
Exempelvis Cowgirls/Cowboys, Hippies, Rockstjärnor, Fotografer, 1800-tal, Clowner, Sjömän/Sjökvinnor, Militär, Olika Kända Personer etc...
Är inte bra på tips ^^
Det viktiga är ju att ni inte väljer Militär exempelvis då det inte är särskilt troligt att alla har sådana kläder hemma. Kanske kan man låna ifrån något ställe som sysslar med Paint-Ball eller liknande men ja, se till att det inte blir kostsamt för många, inte värt om ni bara ska använda en gång så köper ni en mängd specialkläder. Clown kan också vara ett exempel, det kan ta lång tid att sminka och allt sådant, och ni har väl vanlig skola före fotograferingen så ni har väl inte all tid i världen, ännu färre toalettspeglar att använda.

Man kan väl klä sig lite hursomhelst alltså att det inte finns ett tema, bara att alla klär ut sig till det man själv vill, men det kanske inte är lika roligt. Fast det kanske heter någonting annat.

ReplyQuote

hmm, jag var ju yoda på men
du kan ju vare en musikkändis (typ MJ, Britney osv) 
en typsik stil  (emo, hårdrockare, hipster)

sen kan du ju alltid tejpa fast en satans massa cd-skivor på en tröja och you are ready to go

ReplyQuote

Kör Pablo Escobar vetja.. Mjöl kan funka som kokain rekvisita 

ReplyQuote

En not 

ReplyQuote

Mozart funkar väl?

ReplyQuote

Samma den Eazy e

ReplyQuote
Berit

djs, sångare, gitarrister mm "stackars föräldrar som uppfostrade estetare"

en klass i mitt högstadium kom med på lajkats sämsta spexfoton hehe