Aviseringar
Rensa alla

Spökhistorier

Ämnesstartare

Jag bor i ett enormt nybyggt hus, som byggdes på samma plats där en nerbrunnen herrgård stått. Den herrgården var över 100 år gammal (om det var 120 eller 140 minns jag inte), och det har varit en gård på samma fläck sedan tidiga 1600-talet. Flera saker hemma är uråldriga, bla. "ladan", och brunnen som är över 200 år gammal.

Vårat "spöke" är väldigt förtjust i en av våra badrumsdörrar. Den har inget lås, för den är från 1754 (det står inbränt i den) har ett enkelt handtag i metall, och är väldigt låg så man måste ducka, man var nämligen inte särskilt lång på den tiden. En kvinna på 160 betraktades som flaggstång... Den dörren är väldigt skum, den hittades i den äldre ladan när man skulle bygga det här huset, och den förra ägaren tyckte att den matchade den planerade inredningen. Trots att den är så gammal är den inte murken eller sådant utan helt intakt.
Mitt i natten då ingen är vaken kan jag ibland, kanske någon gånger i halvåret, höra någon våldsamt smälla i den- kasta den fram och tillbaka "pangpangpang" ingen hemma skulle göra så, för alla vet att den är ömtålig. Ändå är det någon ljudlös som skrapar i väggarna som gör det. Det skrämmer verkligen skiten ur mig och när det händer ligger jag som paralyserad. Fy fan...

SvaraCitera
Ämnesstartare

KrooN_:

Men luta dej tillbaka och NJUUT!

En gång såg jag din mamma, fan vad skrämd jag blev[shake]

SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång när jag var hemma ensam och det var mörkt och regnade ute så skulle jag ta ett glas juice, döm om min förvåning när jag öppnade kylskåpet och insåg att juicen stod på en annan plats en där jag ställt den innan....[shake]

SvaraCitera

min mamma har en kompis som liksom drar till sig allt konstigt. hon brukar berätta flera konstiga upplevelser hon haft, och några av dom är både läskiga men roliga på samma gång. för ett par dar sen berättade hon för oss om en släkting till henne som på den tiden låg på sjukhuset. hon sov en kväll och drömde om honom. han höll ut en kniv till henne och bad henne att döda honom, liksom befria honom. det gjorde hon också, och efter det vaknade hon och genast ringde för att fråga hur mannen mådde. ni kan tänka er hur skräckslagen hon blev när hon fick veta att han just hade dött! efter det så tycktes det spöka i hennes hus. deras tv,tvättmaskin, våffeljärn och flera andra apparater bara slutade funka, och ibland så brukade lampor sluta funka när hon tände dom. hon bestämde sig då för att få ut själen ut ur huset på den grekiskt ortodoxa sättet (altså gå runt i huset med en sorts lyckta hahah) och försöka få ut honom. hennes man hittade henne i garderoben där hon försökte få ut spöket medan hon argt sa "kom igen farbror, nu går du ut!" jag kan tänka mig att han antagligen trodde hon var galen eller nånting 😛 men hon har haft massor med sånna uplevelser, och jag tror på henne.

SvaraCitera

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera