Hej jag är en tjej på 16 år som i sommar (2011) ska åka på språkresa med EF. Jag ska åka till St.Julians och bo hos en värdfamilj. Jag är ganska så nervös över denna övning efter som att de flesta åker med en vän eller två. Det är några frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på...
*Om någon här åkt själv till Malta på språkresa, hur var det?
Kom man lätt in i ett gäng eller var det svårt?
*Måste man vara hyperseriös på lektionerna?
*Provet som görs första dagen i skolan, var det svårt?
*Hur var det att bo hos en värdfamilj?
*Är det någon här som ska åka med EF:s internationella kurs mellan 5 juli - 25 juli eller mellan den 27 juni - 19 juli??
Tack på förhand / Emma
Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser
Jag har inte åkt till Malta men jag var iaf på språkresa i Kina och det var en av de roligaste upplevelserna jag har haft 🙂 Jag åkte själv och upplevde det inte jobbigt att resa utan en kompis, det är nästan lite skönare.
När det gäller Malta så tror jag inte att det är så seriöst. Det är ju många som åker dit bara för värmen och festerna så jag tvivlar på att många åker dit verkligen bara för att lära sig engelska.. :p Jag har en kompis som åkte dit med EF och det var ca två timmars lektioner varje dag. Hoppas det hjälpte lite
Tja. Jag ska också på språkresa nu i sommar till Malta, ska åka med EF. Åker den 29 juni - 19 juli. Ska bli galet soft.
Eftersom jag aldrig har varit där så har jag svårt att avgöra om allt stämmer, men jag har googlat en del om hur det var att åka till Malta på språkresa. Har fått höra att om man åker med EF så får man mkt fritid, dricka är inget problem att få tag i heller. Värdfamilj ska tydligen vara mkt softare, fast alla familjer är väll olika. Man äter ju bara med familjen och sover där, resten fritid vad jag har förstås, sen skolan då.