Hej!
Jag ska skriva min kandidatuppsats i genusvetenskap och vill intervjua personer med erfarenhet av att använda p-piller. Personerna måste vara över 18 år, av etiska skäl. Hör av er snarast om intresse finnes! //Ellen
bajs
Vadå etiska skäl...
Om det gäller sex är det väl mer rimligt att 15-årsgräns sättes eftersom att det är byxmyndighetsåldern.
g*nus:
Vadå etiska skäl...Om det gäller sex är det väl mer rimligt att 15-årsgräns sättes eftersom att det är byxmyndighetsåldern.
tack!
g*nus:
Vadå etiska skäl...
Om det gäller sex är det väl mer rimligt att 15-årsgräns sättes eftersom att det är byxmyndighetsåldern.
Det var ju inte användandet av p-piller utan intervjupersonerna som skulle vara över 18
sincan:
Det var ju inte användandet av p-piller utan intervjupersonerna som skulle vara över 18
??? Nu förstår jag inte vad du menar. Kvinnor som tar p-piller och är i "laglig" ålder för att ha sex är 15 år. Vad har det med etik att göra är det jag frågar...
va skriver du om för ngt?
sincan:
rsonerna som skulle vara över 18
aha, har det att göra med om man måste ha målsmans tillstånd osv kanske... vad cp ändå
g*nus:
??? Nu förstår jag inte vad du menar. Kvinnor som tar p-piller och är i "laglig" ålder för att ha sex är 15 år. Vad har det med etik att göra är det jag frågar...
Ja, att man är för ung helt enkelt.