hej!
jag har ett problem, det är nämligen så att jag hade i uppgift att skriva en filmanalys ( engelska a ) och jag hade den sparad på datorn. men en kompis till mig (går ej i samma klass) som också hade i uppgift att skriva den, och problemet är att han kopierade min och skickade in till urkundgrejen . så nu undrar jag om jag oxå kan skicka in min via urkund, utan att det blir typ fusk eller ngt :S 🙁 den var ju min
ja för fan!
det var ju din. så varför ska han skicka in den om inte du ?
skyll dig själv
slå din kompis
jo men den kanske finns sparad eller något 🙁
m3lis:
skyll dig själv
haha jag satt inte vid min bärbara , när detta tragiska händelse inträffade
enhimmelskdrog:
slå din kompis
han är mycket större , (192 cm) haaha
afg1:
han är mycket större , (192 cm) haaha
enhimmelskdrog:
men seriöst, ska jag skicka in samma eller göra en ny:(
afg1:
men seriöst, ska jag skicka in samma eller göra en ny:(
säg till läraren att din kompis snodde din lol
Om din kompis redan har skickat in den kan du själv inte skicka in den utan att den kommer att fusk-stämplas. Prata med läraren.
Imoon:
Om din kompis redan har skickat in den kan du själv inte skicka in den utan att den kommer att fusk-stämplas. Prata med läraren.
är du säker? för att den finns ju inte ute på nätet , som urkundsgrejen brukar söka på
enhimmelskdrog:
säg till läraren att din kompis snodde din lol
haha men det vill jag inte göra 🙁 blir ju fusk för han då
afg1:
är du säker? för att den finns ju inte ute på nätet , som urkundsgrejen brukar söka på
Två i min förra klass hade samma citat, alltså ett citat, och det räknades som fusk.
Prata med läraren och hör vad hen säger.
Imoon:
vå i min förra klass hade samma citat, alltså ett citat, och det räknades som fusk.
Prata med läraren och hör vad hen säger.
seriöst ? :O men hur länge har de kvar allt? jag kan välja att skicka in min nästa termin också