Aviseringar
Rensa alla

Stram ekonomi - 300 kr att leva på i en månad!

Stringburka:

Varför inte? Klimatsmart, roligt, gratis, och så vidare.

Ska försöka lära mig. Men när jag tänker så ser jar en uteliggare rota runt bland massa skräpigt skräp. Vad är era bästa "fynd" hittills?

SvaraCitera

Emmelipemmeli:

Vad är era bästa "fynd" hittills?

Bästa någonsin var 3,4 kilo av Estrellas torrostade jordnötter, vacuumförpackade och hela köret. Har hittat en hel del typ bullar och kakor och sådant. Ost ibland. En vän i Stockholm har hittat godis flera gånger.

Men mest är det ju bra basmat, typ grönsaker, frukt, och bröd. Mycket lök och bananer.

SvaraCitera

Stringburka:

Mycket lök och bananer.

är det containrar av modellen "icas soprum" där de slänger grejer som är typ en halv dag efter bästföredatumet? Isf förstår jag, annars inte.

SvaraCitera
Sned
 Sned

Stringburka:

Bästa någonsin var etc

Jag blir allvarligt avundsjuk. Varför måste jag leva i den här medelklassexistensen medan andra glatt får rota i containrar?

SvaraCitera

Emmelipemmeli:

är det containrar av modellen "icas soprum" där de slänger grejer som är typ en halv dag efter bästföredatumet? Isf förstår jag, annars inte.

Oftast är det före bäst föredatumet. T.ex. har mycket bröd 10 dagars hållbarhet, och de får leverans en gång i veckan. Ingen köper bröd med 3 dagar till utgång hellre än sådant med 10 dagar, så då slänger de det med tre dagar kvar. Men jo, i stil med soprum, fast just containers då.

Fast nötterna hade gått ut. Dock spelar det ju typ nada roll när det är frågan om vacuumförpackade jordnötter XD

Sned:

Varför måste jag leva i den här medelklassexistensen medan andra glatt får rota i containrar?

Jag är medelklass nuförtiden, sedan mina föräldrars klassresa. Eller, jag som så är väl arbetarklass, men jag har alla förmåner av medelklasslivet så länge jag bor hemma (förutom studievana och sådant). Man kan ju hjälpa de som inte level medelklassliv?

SvaraCitera

Stringburka:

Men jo, i stil med soprum, fast just containers då.

haha då hänger jag med, sådant har ju jag också gjort, fast efter att ha gjort upp om det med ica. Jag tänkte typ på privatpersoners hushållsavfall samlade i stora containrar osv.

SvaraCitera

Emmelipemmeli:

haha då hänger jag med, sådant har ju jag också gjort, fast efter att ha gjort upp om det med ica. Jag tänkte typ på privatpersoners hushållsavfall samlade i stora containrar osv.

Jaha nej det vore inte så fräscht nej XD
Plus att det är ju inte där det stora spillet är, även om folk slänger mycket hemma också.

SvaraCitera

Canarie:

Den som kommer på den bästa idéen ska belönas med en påse vitt mjöl och övriga bakingredienser.

skaffa utbildning

SvaraCitera
zIGGE

Canarie:

Så vad kan mina små små små barn

Ditt favoritbarn kommer på med knäckebröd [tard] med pålägg (tonfisk) med mjölk. Mjölk är billigt, knäckebröd är OMGWTF billigt och håller sig öppnad i långt över ett halvår 😛

SvaraCitera

Containermat. [y]

SvaraCitera
Jimpen

sno salt och peppars påsar från donken! [bigsmile]

SvaraCitera
Jimpen

eller låsas att du är en skolelev och ät i nån skolas matsal!

SvaraCitera

spaghetti salt och peppar varje dag [cool]

SvaraCitera

älskar den här tråden

SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera