Alltså jag är lite irriterad.. Men jag tänkte kolla om jag egentligen borde vara irriterad eller om jag överreagerar..
För sex veckor sedan så blev jag jätteförkyld, hostade, snorade, kände mig jättehängig och hade feber några dagar i början. Sen dess har jag inte haft feber men jag har varit hostig, snorig och jättehängig, så jag har varje dag ställts inför dilemmat om jag är frisk nog att jobba eller inte, och varje dag åkt och jobbat. Det har funkat, men varit jobbigt såklart. Förra måndagen fick jag jätteont i örat så jag drog till vårdcentralen och där sa dem att jag fått öroninflammation och spräckt trumhinnan.. Kanonkul! Jag fick pencillin och gick hem. Första två dagarna hade jag lite värk i örat, men det kunde jag leva med. Men sen fick jag lock för örat, jättemycket lock.. Och nedsatt hörsel. Så sen förra onsdagen har jag hört som en halvdöv kärring och jag jobbar med barn... Dessutom är jag fortfarande dunderförkyld. Så idag gick jag argt till vårdcentralen igen, i förhoppningar att få någon dropp i örat samt något mot min nedrans förkylning som vägrar ge med sig. Men icke.. Lock i örat är tydligen helt normalt att ha i några veckor och det faktum att jag varit förkyld i sex veckor sa läkaren knappt något om...
Så jag undrar, någon som spräckt trumhinnan och isåfall hur länge hade du lock i örat?
Och är det dumt att jag blir irriterad för att de inte kollar varför jag varit sjuk så länge?
nej, förstår att du blir frustrerad.. Det är väldigt ofta dem knappt vet vad problemet är. Har själv haft konstiga magsmärtor i över 4 år nu och det enda jag får är receptbelagd smärtstillande jag är way past frustrationen just nu iaf.
Vet inte så mycket om spräckta trumhinnor, men hade en liknande förkylningsperiod i höstas. Det visade sig att mina slemhinnor blivit överkänsliga under förkylningen och reagerade mot damm och kvalster, jag hade med andra ord blivit dammallergiker
Det satte sig i både näsan och halsen och kändes upp i öronen och jag kände mig superförkyld långt efter att förkylningen gått över.
Min trumhinna har spruckit flertalet gånger, då jag hade jättemycket problem med öronen när jag var mindre. Kommer inte alls ihåg att jag hade lock för öronen efteråt. Var snarare tvärt om.
Kan ju ha något med förkylningen att göra. Jag får alltid lock för öronen när jag är förkyld.
Capture:
Kan ju ha något med förkylningen att göra. Jag får alltid lock för öronen när jag är förkyld.
Kan du ha rätt i men jag brukar aldrig få det annars..
Gå dit igen. Be om att få träffa läkare. Även om du gjort det innan. Ge dig inte. Min kompis var på 3-4 besök på vårdcentralen innan jag fick veta. Han gick dit, acceptera läkarens tjaffs, gick hem kanske med nå smärtstillande som mest varje gång. Överdriv hellre än att underdriva dina problem, säg att tidigare "kurationer" inte hjälpt, säg att det förhindrar ditt jobb.
Alt 2, gå in på öron mottagningen på ditt närmaste sjukhus, strunta i att gå via vårdcentralen. Jag har själv klampat in utan tid och de kan klämma in dig imellan patienter eller om de har tomt. Viktigaste är att du står på dig, många "äldre" läkare är totalt vidriga och kränkande i vissa fall, de kommer från den gamla skolan där deras ord var lag.