schtekare:
tro mig, när en kille är otrogen betyder det inget för dem, när det är en brud som är otrogen är dom slampor
jag vet att har man sex med nan annan behover det inte vara nagonting emotionellt. men min grans gar dar, gor han det ar det over. det handlar om respekt for den andra personen.
time is running out, sorry jag sag ditt inlagg nu.har funderat pa att lamna honom, har pratat med min mamma.men hon sager ge honom en chans till,sumpar han den glom honom. han vet ju var jag star och han ar mycket medveten om att om han gor natt sa lamnar jag honom och han grater over det och sager jag klarar inte av att leva utan dig. men fan ta dig samman, bara for att du ar en man och har en penis ar det ingen ursakt.
och att skylla pa att han var full ar sa javla patetiskt, och det har jag sagt.och jag har sagt att vill du ha kvar mig far du fan lara dig ha kul utan enorma summor alkohol. och jag har sagt att visst du kan dricka hur mycket du vill, men ser du inte sjalv att det inte funkar, och har du nan gnutta respekt for mig(det handlar inte ens om karlek har) sa hejdar du dig sjalv i drickandet.
schizofrenutter:
Skaffa en pojkvän till
mm, det later ju valdigt logiskt.
muttis:
mm, det later ju valdigt logiskt.
psykohistorik:
Jag hade ärligt talat blivit smickrad om någon var så svartsjuk över mig.
näe jag tror då inte du skulle vara så smickrad om någon var besatt av vad du gjorde dagarna i ända.. vad du sa till vem, när och hur??? Att någon litade på dej, men samtidigt inte VÅGADE lita på att du faktiskt ÄR trogen.
Lagom svartsjuka vill man ha, men inte överdriven sjuklig sådan!
JKNUG:
ommer aldrig funka i förhållande med någon tjej som inte tål att jag är svartsjuk, finns inte mkt o göra åt det vad jag vet.
Jo det finns mycket att göra åt det. Man ska inte låta överdriven svartsjuka vara, då krachar ens förhållande tillslut. Ingen vill lr kan leva med sådan svartsjuka, ingen mår bra utav det.
muttis:
i alla fall kan nagon komma pa nagot vis for mig att dra mig ur denna skit och sluta vara obssesed med min pojkvan.for det gor mig galen att tanka pa honom 24/7 nar han inte gor det.
Jag har oxå varit så där besatt av min pojkvän, i början av vårt förhållande. Dock visste han inte direkt om det... Jag var hemma mycket på dagarna, tänkte mycket på honom, var ytterst rädd för att förlora honom då han var och är det bästa jag har.
Men överdriven svartsjuka måste BORT!!! Jag själv föredrog att ta tag i det själv.. jag vill inte dra in min pojkvän i mina besatta problem, han hade fullt om med andra saker. Men kommunikation behövs endå, på ett milt stadie. Du får ställa frågor om saker, han svarar med ett kanske "är du svartis lr?", då kan du svara "ja.. lite kanske", istället för "JA fattar du inte det.. måste du prata med henne? vara med henne?" m.m.
Sen om allt går överdrivet till i hans sällskap med andra tjejer.. så måste du ju såklart få han att förstå att du mår dåligt av det. Klart han får umgås med andra tjejer... men du vill inte känna dig "tagen för givet" lr liknande.
muttis:
jag var inte sahar innan, forran han berattade for mig att han nar jag var pa semester var pa fest och kladde av sig och en tjej(i underklader) och de dansade. senast var han pa skolfest och en tjej flortade med honom och borjade ta pa honom, och inte en enda gang beratta han att han hade en tjej.
du bor int i sverige va?
Eller så har du ett konstigt tangentbord.
Det här påminner lite om situationer min pojkvän varit i.
Jag var på semester för typ 6 mån sen med familjen.. när jag kommer hem berättar han om sitt festande den helgen jag varit borta. att en killkompis dragit ner kallingarna på honom på en pool-fest.. och en tjej sett det. Då blev jag jävligt svartis... men gjorde inget drama, litar ju på honom.
Dagen efter hittar jag en (oanvänd) kondom i hans byxficka... den hade han tydligen fått på festen.. av en kompis. Litar på han, men såklart.. misstänksam!
Killar gör knäppa saker, jag litar fullt ut på min pojkvän.. även fast han minglar med andra tjejer på krogen, och är väldigt social.
Dock så finns det garanterat gränser... jag har gråtit några ggr och ställt han mot väggen.. han har blivit chockad, förklarat sig, och sagt förlåt och att han älskar mig. Allt har blivit bra! Och jag litar på honom. Men det gäller att få han att FATTA!! Ni har egna liv.. men det är ju endå att leva med "frihet under ansvar" lite grann.
oerfaren:
Men det gäller att få han att FATTA!! Ni har egna liv.. men det är ju endå att leva med "frihet under ansvar" lite grann
jag bor i holland!
jag har konfronterat honom med de grejer han har gort.och valdigt lugnt och kontrollerat, han blev impad.jag har sagt att jag uppskattar att han berattar for mig.och han berattar nastan allting.men grejen med festen imorgon ar att han inte har sagt nagonting om det, vilket gor mig lite misstanksam eftersom att han ALLTID har sagt sadan har saker innan.vart forhallande har blivit lite "strained" sen jag tog upp hans dumma beteende med honom.han berattar inget for mig langre och det gor mig orolig.och det finns en tjej i hans klass som oroar, mig, han typ svaljer ord nar han forosker prata om henne.om du forstar hur jag menar, han vill inte prata om det och maste han svaljer han hennes namn eller ordet tjej och tittar bort.det kanns lite konstigt.i och for sig gjorde han samma sak nar vi snackade om sex innan, kanske han var lite nervos.vi har vart tillsammans over ett ar och vi kan snacka om sex utan att han blir illa till mods. men att snacka om vissa grejer, som ett av hans ex och den har tjejen i skolan gor honom illa till mods.
jag vet inte hur jag ska hantera festen imorgon, ska jag fraga honom om han ska dit, eller bara lata det vara och se om han namner det sjalv. for om du forstar, sager han inget om det kanns det som att han har planer pa att gora dumma grejer som jag inte skulle uppfatta.
hur kom du over din svartsjuka forresten?
Tråden låst på grund av inaktivitet