Notifications
Clear all

svenska

Rrow:

Självklart gör extremistiska antidemokratiska islamofober ett problem av att människor självmant väljer att lära sig arabiska.

Men jag sa ju att det var bra att lära sig arabiska så vad gnyr du om? Jag hade tyckt att det var en bra idé att upphöja arabiskan som nationalspråk och islam som statsreligion. på så sätt skulle inte muslimer känna sig diskriminerade i sverige, vilket är fallet nu när arabiskan och muslimska traditioner upphöjts till norm.

ReplyQuote

JoElite:

Haha, det är så jävla absurt att vi tvingar invandrare att lära sig svenska av alla språk.
Varför skulle man vilja kunna svenska?

JejeX:

Hur seriös är du på en skala?

ReplyQuote

Miljötalibanen:

Jag hade tyckt att det var en bra idé att upphöja arabiskan som nationalspråk och islam som statsreligion. på så sätt skulle inte muslimer känna sig diskriminerade i sverige

Amerikaner och andra engelsktalande människor måste ha känt sig väldigt diskriminerade i Sverige, enligt dig, då vi dränks i amerikansk kultur och språk idag. Det till skillnad är inte lika självmant som lärarna inlägget handlar om.

Miljötalibanen:

vilket är fallet nu när arabiskan och muslimska traditioner upphöjts till norm.

Vilka skulle de vara?

ReplyQuote

Rrow:

Amerikaner och andra engelsktalande människor måste ha känt sig väldigt diskriminerade i Sverige, enligt dig, då vi dränks i amerikansk kultur och språk idag. Det till skillnad är inte lika självmant som lärarna inlägget handlar om.

Vi har stått under ett amerikanskt och antiislamskt inflytande länge nog. Fram med kebaben och sabeln bara så ska det gå fort.

Rrow:

Vilka skulle de vara?

Vi kan ju till att börja med byta ut almanackan med svenska och kristna traditioner och bytt ut mot muslimska, likaså namnen. Vi kan bygga om alla kyrkor till moskéer och i dom be 7 gånger om dagen åt mecka. Vi skulle kunna importera polacker för att avliva och begrava våra grisar. Alla program ska vara på arabiska, och på barntimman skall vi få bekanta oss med automatkarbinen och självmordbombandet. en timme varje dag på statliga televisionen ska man läsa ett par stycken ur koranen och bjuda in olika rättslärda för att utbyta meningsskiljaktigheter. vi kan byta ut lagboken mot fiqh och skära handen av barn som snattar i affärerna, eller stening och spöstraff för sodomi.

ReplyQuote

Miljötalibanen:

Vi har stått under ett amerikanskt och antiislamskt inflytande länge nog. Fram med kebaben och sabeln bara så ska det gå fort.

Måste vara svårt att stå för dubbelmoralen.

Miljötalibanen:

Vi kan ju till att börja med

Man hör att du verkligen har koll på islam och muslimer.
Men frågan gällde vilka arabiska och muslimska traditioner som blivit norm i Sverige idag.

ReplyQuote

Rrow:

Man hör att du verkligen har koll på islam och muslimer.

Tack. jag läser mycket på flashback och jihad malmö.

Rrow:

Men frågan gällde vilka arabiska och muslimska traditioner som blivit norm i Sverige idag.

skrev det i all hast så det blev inte korrekt formulerat. såhär ska det stå i sista stycket.

vilket är fallet nu när arabiskan och muslimska traditioner inte upphöjts till norm.

ReplyQuote