Macktorsken:
yeeeaaahhhh
torsk
enhimmelskdrog:
torsk
åååååååååååhhhhhhhhhh
Dold text: Tack, nu är mitt ego på topp igen!
enhimmelskdrog:
ta med macka/mackor!!!
Äter inte kolhydrater över huvud taget, det är det som gör det krångligt tyvärr. :/
Men frukt is the shit!!!!
sötnos:
Äter inte kolhydrater över huvud taget, det är det som gör det krångligt tyvärr.
jahaaa, lchf?
du kanske kan göra någon sallad med fisk i eller så lite sent att komma på det nu kanske dock :c
enhimmelskdrog:
jahaaa, lchf?
du kanske kan göra någon sallad med fisk i eller så lite sent att komma på det nu kanske dock :c
Ja, vil kallar det ju lchf eftersom jag gör i princip på samma sätt. Men i lchf ska man ju äta protein, grönsaker och maaassa fett. Jag äter inte maaaassa fett, för jag tycker inte om speciellt många såser och grejs. Så ja.. Man kan kalla det lite vad man vill. Gör det dock pga att jag slipper magont jag hade innan.
sötnos:
Vi har ingen lunch. Meningen att man ska få ta med sig godis. Men tydligen så tänkte dem inte på att det finns folk som inte äter godis.........
Vi har inte heller lunch Finns annat än godis ju! Jag ska bara ha kaffe, vatten och en banan med mig..
Pendulum:
Vi har inte heller lunch Finns annat än godis ju! Jag ska bara ha kaffe, vatten och en banan med mig..
.... dricker inte kaffe heller.
Men, detta är nog ingenting att börja diskutera. Tycks inte äta/dricka/tycka om något i matväg som andra människor gör.
Pendulum:
- Skillnaderna mellan de olika texttyperna t.ex. essä, krönika,
vad är skillnaden på essä och krönika egentligen? :(( och på reportage och artikel?
har aldrig fattat
Pendulum:
Skillnaderna mellan de olika texttyperna t.ex. essä, krönika, debattartikel,inlägg osv.
Måste man veta skillnaden? Jag hade tänkt att välja uppgiften med debattartikel så slipper jag krångla om vilken uppgift jag ska ta, eller
kommer det en fråga om vad skillnaden bland texttyperna är?
Stenras:
Nä.
sötnos:
Men, detta är nog ingenting att börja diskutera. Tycks inte äta/dricka/tycka om något i matväg som andra människor gör.
Okej, vi släpper det.
Lindblom:
vad är skillnaden på essä och krönika egentligen? :(( och på reportage och artikel?
har aldrig fattat
En essä är mer krav på korrekt språkbruk man skriver en utredande text baserat på både fakta och personliga åsikter. Krönika är ju mycket personligare, mer åsikter framför fakta typ.
I ett reportage brukar man intervjua någon och den är ofta personlig, en tidningsartikel baserar mest på fakta. Svårt att förklara skillnaderna faktiskt. 🙁
Stenras:
Måste man veta skillnaden? Jag hade tänkt att välja uppgiften med debattartikel så slipper jag krångla om vilken uppgift jag ska ta, eller
Nej, kommer ingen fråga om det. Men om du väljer mellan essä och krönika, eller kanske mellan tidningsartikel och reportage kan det vara bra att förstå skillnaden.