Hur går det tror ni?
Jag tror trenden kommer fortsätta. Sverige förlorar bara inte mot Finland i en VM-final.. så är det.
Femman med Tedenby, Krüger och Silvferberg kommer snurra upp de tröga backarna i Finland.
Loui Eriksson slår in det avgörande målet och Finland och det finska folket kommer än en gång inse att Sverige alltid är bättre och alltid har varit bättre på hockey.
Kanske dags att införa dubbla svenskalektioner i Finland istället
ps.
Sverige vinner, tror det blir typ 3-1.
Känner att det kan gå hur som helst men ... 3-2 till Sverige? Blir det straffar vinner finnarna.
Marmoth:
ps.
Sundin
jag tror, nej - jag vet, att det blir 100-0
vilken kanal är det på?
retstickan:
vilken kanal är det på?
Trean.
Budolicious:
jag tror, nej - jag vet, att det blir 100-0
Tar rygg på detta
Riktigt förvånad över att finnarna ens tog sig till final. Dom spelar ett spel som inte riktigt fungerar längre, det är därför dom har kommit förbi kvarten för första gången på 3-4 år nu. Det går liksom inte att spela in puckar lika enkelt då målvakterna är så bra.
Då Sverige haft det traditionellt enkelt mot finnarna så sätter jag mina pengar där. Men matchen kommer troligen att bli väldigt seg och jäktande för svenskarna och finnarna kommer förmodligen att leda i första periodpausen.
finland vinner, satsat pengar på 3-1 till finland.
kebu12:
Sundin
Räcker att sätta honom ombytt och klar på bänken så kommer finnarna skita ner sig och bryta ihop.
zIGGE:
satsat pengar på 3-1 till finland.
Det är bara förlorare som satsar mot Sverige i denna matchen.
Mitt tips ligger på 5-2, alternativt 5-3 till Sverige.
är ingen expert men håller med alla sm säger att sverige vinner ok
snart e de dags för match