JohnE:
Därför är det bästa jag har att komma med en indicier
finns statistisk på scb
McLuver:
Okej, så hela ditt hjärndöda tankesätt bygger alltså på etniska svenskar ska ha rätt till Sverige men inte några andra?
Det är väl inte en speciellt långsökt tanke? Skattepengarna skall gå till skattebetalarna och deras land. Sen när alla är nöjda och glada och om det finns pengar över kanske man kan diskutera eventuella bistånd.
Men att ge bistånd på bekostnad av svenskar som också behöver pengarna är ju inte optimalt, det är ju trots allt VÅRA skattepengar.
Detsamma gäller ju invandringen, behöver vi invandrad arbetskraft som vi gjorde på 60-70 talet är det helt ok at det flyttar hit finnar och Tjecker.
Men varför skall vi acceptera massinvandring på bekostnad av vår egen befolkning, varför kan vi inte göra som Norge, Finland, Australien eller Canada? De har en restriktiv invandringspolitik och även obetydliga integrationsproblem. Alla är nöjda.
Infocus:
Du hittar samtliga artiklar på Sydsvenskan.se
Jaha, och?
Människor har begått brott i alla tider och alla kulturer, och anledningarna att det sker mycket i tex Rosengård är pga klass-skillnader, segregation och brist på arbetskraft samt polisens och samhällets attityd till människorna som bor där.
Foxxie:
oj herregud vad många generaliseringar och fördomar du hade om nationalister
Nationalister är pack, speciellt svenska nationalister. Sverige har varit ett mångkulturellt samhälle och har fan inte haft några nationalistiska tankesätt eller ideal sedan sossarnas folkhems-grejer, så de nationalister som "älskar sverige" älskar antagligen homogena lantis-orter och inte det Sverige som de flesta svenskar är uppväxta i.
AndyH:
Det är väl inte en speciellt långsökt tanke?
Nej, men efterbliven. Har inte sagt att den var långsökt, Hitler fick ju nästan igenom den typen av samhälle, så det går ju nästan i praktiken!
AndyH:
Men varför skall vi acceptera massinvandring på bekostnad av vår egen befolkning, varför kan vi inte göra som Norge, Finland, Australien eller Canada?
Att se till att hjälpa människor går före alla pengar enligt mig.
AndyH:
Men att ge bistånd på bekostnad av svenskar som också behöver pengarna är ju inte optimalt, det är ju trots allt VÅRA skattepengar.
Invandrare betalar också skatt -.-"
Borde man inte enligt din logik då se till att bli av med alla som inte betalar skatt och INTE alla invandrare?
McLuver:
Borde man inte enligt din logik då se till att bli av med alla som inte betalar skatt och INTE alla invandrare?
Jo, det är osolidariskt att parasitera på samhället. Självklart behöver man inte göra sig av med barn och gamla, men jag kan ge ett exempel.
1960 gick det 6 skattebetalare per pensionär/sjukskriven/bidrags tagare, idag går det 2, och när alla 40-talister går i pension om några få år kommer det vara 1 skattebetalare per pensionär/sjukskriven/bidragstagare.
Sverige har helt enkelt inte råd att försörja folk som inte betalar skatt, det är ohållbart. Men som jag också sa är arbetskraftsinvandrig helt ok. Det är inte invandrarna jag har problem med, så länge de betalar skatt.
McLuver:
Jaha, och?
Människor har begått brott i alla tider och alla kulturer,
Därför är det okej?, brotten har ökat i Malmö extremt mycket under dem senaste åren, och att säga att Svenskar också bryter mot lagen ger inte invandrare rätt till det också.
McLuver:
och anledningarna att det sker mycket i tex Rosengård är pga klass-skillnader, segregation och brist på arbetskraft samt polisens och samhällets attityd till människorna som bor där.
Jag förstår vart du vill komma, och ja klart att det finns anledningar som bidrar till ökat brottslighet. Den misslyckade invandrarpolitiken (Inte arbetskraftinvandringen på 60-70 +/- talet) har bidragit mest.
McLuver:
samt polisens och samhällets attityd till människorna som bor där.
Det har dem skapat själva, skyll inte på det Svenska samhället. Det är fullkomligt löjligt. Det är alltid så lätt att skylla ifrån sig på alla andra.
McLuver:
Nationalister är pack, speciellt svenska nationalister. Sverige har varit ett mångkulturellt samhälle och har fan inte haft några nationalistiska tankesätt eller ideal sedan sossarnas folkhems-grejer
Du generaliserar och drar alla nationalister över en kam. Jag hoppas du förstår att det var folkhemmet som bidrog till vad Sverige är idag, det var folkhemmet som skapade vårat sociala skyddsnät som vi alla talar så vackert om.
McLuver:
och har fan inte haft några nationalistiska tankesätt eller ideal sedan sossarnas folkhems-grejer
Vad spelar det för roll? Så alla parti i Sverige som vill förändra ska bara vara tysta för det var längesen någon bidrog med just den idén?
Tråden låst på grund av inaktivitet