Hej, min hals har varit svullen i 9 månader & andedräten är skit & jag har ofta sår i halsen så att jag knappt kan äta. Har gått ner hastigt och är nu underviktig (Sen Augusti förra året) hade samtidigt väldig hög feber en vecka. Har fått diagnosen slag av Körtel feber & fick några tabletter kovepenin utskrivna som inte hjälper. Sveriges sjukvård idag är så jävla dåligt så att dom inte ens kan säga vad jag ska göra för att bli kvitt skiten. Jag hade varit en bättre läkare även utan utbildning. Men jag ber om ursäkt nu är det inte hur inkompetenta dom är för att det vet jag ju redan. Så jag undrar och vädjar innan jag får anorexia eller dör av undervikt om någon har haft samma sak och berätta vad man ska göra för att bli kvitt det här. Hade varit oerhört tacksamt! tack på förhand!
Har du gått tillbaka till läkaren när kåvepenin inte fungerade?
Vad säger läkaren då?
Robintrex:
Jag hade varit en bättre läkare även utan utbildning.
Och vad fan stoppar dig då, din dumme jävel? Om du nu är så jävla duktig varför har du parkerat din röv på detta forumet? Ut med dig och gör lite nytta, eftersom att du är så bra på hälsa.
Sen borde doktorn(du, ts) veta att du botar fan inte körtelfeber, och speciellt inte med kåvepenin som för övrig är antibiotika. Vet doktorn hur antibiotika funkar? Verkar inte så. Min teori är att du fick kåvepenin för att du fått någon trevlig infektion(som läkaren säkert smittade dig med under ett blodprov, för att du varit så jobbig).
Nu ska jag förklara. Antibiotika används i medicinen för att döda bakterier, körtelfeber(notera hur jag inte särskrev det) orsakas av ett virus. Ett virus kan man inte döda med antibiotika. HIV, till exempel, orsakas av ett virus. Det finns antivirala medel, dock används det inte mycket, används mest som bromsmedicin mot HIV. Det enda skyddet mot virus är vaccination, som då gör att kroppen utvecklar ett skydd mot viruset. Mitt tips till dig, är att du skaffar en bromsmediciner mot dumhet, för du va mig en trög jävel.
Vill du också kanske veta varför du inte kan behandla ditt lilla gnällvirus? Eftersom att de muterar snabbare än en supermutant i Fallout 3. Sen får du inte anorexia för att du har en sjukdom som gör att du inte kan käka, du får det för att du tycker att du är för tjock.
Jag tycker fan att du borde lära dig att knipa käft, du säger till och med att du är bättre än din egen läkare när du på fullaste allvar tror att kåvepenin mirakulöst kommer att trolla bort ditt virus.
Dold text: Med reservation för eventuella tryckfel.
FÖR ÖVRIGT SÅ ÄR DETTA OCKSÅ HELT FEL JÄVLA FORUM DIN
Märks det att jag retar mig på dig
Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser