Notifications
Clear all

Synpunkter på moderering

Issen
Topic starter

Har du synpunkter på hur moderatorkåren sköter sig så ta det i denna tråd (och endast i denna tråd). Denna tråd gäller det generella arbetet och är inte till för att hoppa på specifika individer.

Om ni får problem med en särskild situation eller har synpunkter på något som någon moderator gjort ta i första hand upp det med berörda part och efter med Knarko eller Åtta.

Håll er sakliga i denna tråd... inga påhopp eller pajkastningar är tillåtna.
Det kan naturligtvis hända att för att förklara hur ni menar så krävs att ett exempel används och då är det naturligtvis okej.

Bra initiativ med en sådan här tråd! Nu kan man upphålla illusionen om att användarna öppet kan kritisera när det finns problem, och sedan ta bort alla inlägg som på något sätt refererar till faktuella händelser baserat på att det är pajkastning och ta bort de som inte gör det av skälet att det inte finns några konkreta exempel. Detta kommer bli en väldigt kort och tyst tråd, jämfört med den gamla, så folk slipper få för sig att det faktiskt förekommer problem.

Good going. 🙂

ReplyQuote

Tycker att de flesta modsen sköter sig dåligt, favoriserar och behandlar folk olika.

ReplyQuote

Jag skapade en omröstning som jag glömde resultat som alternativ och tråden blev söndertrollad skapade då en ny omröstning med resultat som alternativ som inte blev trollad. då tar modsen bort den icke trollade tråden och låter den trollade och trasiga vara kvar varför?

ReplyQuote

norrkillen:

varför?

tror d beror på att d va 1 mkt tråkig tråd

ReplyQuote

Verkar vara tvetydiga svar från TS inlägg här, men äh. Antingen kontaktar jag moderatorn i fråga (privat? öppet?) eller så skriver jag här? Eller wut?

Men men, för första gången sen 2006 vill jag klaga på nåt här. Klaga kanske är att ta i, men äh, jag vill få fram synpunkter från min sida och klargöranden från er sida.

Here goes (med risk att jag blir bannad [sad]):

För första gången i hela mitt liv har jag blivit bannad från en tråd på UM. Av en viss moderator.

Jag skrev en text, ganska lång visserligen, som jag uppdaterade kontinuerligt, som jag hade debatt omkring, och ändå hänvisade moderatorn i fråga mig till att skriva det jag skrev i en blogg.

Visserligen inser jag att UM har all rätt att banna mig från trådar och så, men jag tycker inte att det är konsekvent.

Tusentals inlägg bearbetar personliga berättelser och minnen här på UM:s forum, men jag fick inte berätta mina där, utan hänvisades till en blogg?

Visst, åter igen, jag förstår om det är så att ni vill ha det så som moderatorn i fråga tyckte. Däremot såg jag inga regelbrytningar från min sida.

Jag höll en diskussion som, för mig, var relevant för ämnet. Delar ur min berättelse diskuterades, ifrågasattes och besvarades. Det var en diskussion.

Jag skulle gärna vilja ha ett klargörande. Varför var det inte okej att för mig skriva om min historia på UM för andra på forumet, diskutera det jag tog upp och så vidare?

Jag tycker det känns fel, speciellt när jag inte fick någon vidare bra förklaring för 'varför'. Hur ska jag veta vad jag får ta upp och inte ta upp i framtiden?

Och på tal om det ser jag tiotals inlägg varje gång jag loggar in som bryter mot 'Våra regler', men inget det jag skrev bröt mot dessa.

Jag vill inte verka vara en cry-baby, men jag förstår ärligt talat inte...

ReplyQuote

jason:

liv har jag blivit bannad från en tråd på UM. Av en viss moderator.

Din tråd blev låst och du blev inte bannad. Den hade inget diskussionsunderlag och kunde ha skrivits i bloggen.
[cute][cute][cute][cute][cute]

ReplyQuote

jason:

Tusentals inlägg bearbetar personliga berättelser och minnen här på UM:s forum, men jag fick inte berätta mina där, utan hänvisades till en blogg?

Skillnad mellan att aktivt skriva en dagbok/blogg på forumet och att skriva om sitt liv för att förklara något i en tråd som berör ämnet.

jason:

Jag skulle gärna vilja ha ett klargörande. Varför var det inte okej att för mig skriva om min historia på UM för andra på forumet, diskutera det jag tog upp och så vidare?

Se ovan

DOCK

Om det är något specifikt ämne du vill berätta om utifrån ditt liv som du sen vill diskutera med andra om, varsågod och gör det [y]

jason:

Och på tal om det ser jag tiotals inlägg varje gång jag loggar in som bryter mot 'Våra regler', men inget det jag skrev bröt mot dessa.

Finns, som du vet, en funktion där du kan anmäla inlägg. Använd den om du anser att folk bryter mot reglerna.
Så kikar en moderator på det.

ReplyQuote

Det är möjligt, Knarko, att jag överreagerade. Det här är min andra sömnlösa natt i rad.

Jag tackar för svaret jag fick [smile]

ReplyQuote

hur ok är det att knarko bannar (och avbannar) endast pga kick i chatten som inte är sammankopplad till forumet?

ReplyQuote