batterseabardot:
måste jag använda eftersom jag lätt får afte eller hur fan det stavas. den löddrar ju noll och är dyr som fan. Brukar åka hem till min mamma som är f d tandhygienist och säga att jag bara har råd med euroshoppers, då köper hon zendium till mig
yey, smart. kanske får köra på den när jag flyttar hemifrån jag med! hur dyr är den egentligen - typ 30 va? eller 35 kanske. vi verkar inte ha den av samma anledning i alla fall. jag har ingen aning om vad afte är, men jag har den eftersom den tydligen hjälper mot ilningar i tänderna
massgrav:
Vet faktiskt inte vad det är för skillnad på barn och vanlig, annat än att barntandkräm smakar godare.
Barntandkräm innehåller mindre fluor än en vanlig tandkräm. Småbarn behöver inte så mycket fluor för sin tänder. Som vuxen, är det därför att föredra att använda en vanlig tandkräm och inte tandkräm som är avsedd för barn
Acquario:
om vuxen, är det därför att föredra att använda en vanlig tandkräm och inte tandkräm som är avsedd för barn
Så pass så pass.
EnsamFlickaVärlden:
Vilken tandkräm använder du?
Pepsodent white system
Vincenco:
Aquafresh
Acquario:
Småbarn behöver inte så mycket fluor för sin tänder.
Små kroppar klarar inte av lika mycket flour? Vuxentandkräm = flourförgiftning?
Butterscotch:
Små kroppar klarar inte av lika mycket flour? Vuxentandkräm = flourförgiftning?
Att det är mindre fluor i barntandkrämen är ju det som är idéen med det hela - små barn kan inte spotta på beställning och en stor del av tandkrämen hamnar ju i magen så därför skall det vara mindre fluor i tandkräm för barn!
KamikazeTomten:
Sensodyne White tror jag den heter.
Samma här, använder dock Zendium för tillfället, då jag fick en prov-tub sist jag var hos tandläkaren.
Pepsodent och Colgate för det mesta...
Jag tvättar sällan med tandkräm - tycker det är äckligt
så ja, bara vatten brukar duga.
Och sen listerin på det
Tråden låst på grund av inaktivitet