Notifications
Clear all

Teknik, varför funkar inte min iPhone - simkort/abonnemang


Topic starter

Hoppas att det ska finnas några mer intelligenta och tekniska UMare därute.. 

Jag köpte en iphone 5 för några dagar sen. Gick in till butiken och pratade med en säljare. Eftersom jag hade ett tele2 nummer sedan tidigare (kontantkort - ej abonnemang) så sa hon att det skulle funka fint att flytta över numret till det nya abonnemanget, men att det skulle ta ett par dagar. Enligt henne var det bara att vänta, så skulle jag kunna använda min gamla mobil fram till den 18:de, då jag skulle kunna börja använda min nya, numret skulle vara överflyttat och allt okej. 
Nu är det så att den 18de kom, och min nya mobil funkade fortfarande inte. Har ju satt i simkort och startat upp och så, och det mesta funkar, men jag har liksom inget abonnemang, utan det står helt enkelt "Ingen service" uppe i hörnet. Simkortet är alltså inte aktiverat. 
Tänkte först att okej, det kanske tar lite tid, men idag har inget hänt heller. Dessutom är min gamla mobil bortkopplad nu - dvs mitt gamla simkort avaktiverat. Så nu står jag med två mobiler och ingen som fungerar, woho..

Vad gör jag? 


   
Quote

unique we are:

Hoppas att det ska finnas några mer intelligenta och tekniska UMare därute.. 

Jag köpte en iphone 5 för några dagar sen. Gick in till butiken och pratade med en säljare. Eftersom jag hade ett tele2 nummer sedan tidigare (kontantkort - ej abonnemang) så sa hon att det skulle funka fint att flytta över numret till det nya abonnemanget, men att det skulle ta ett par dagar. Enligt henne var det bara att vänta, så skulle jag kunna använda min gamla mobil fram till den 18:de, då jag skulle kunna börja använda min nya, numret skulle vara överflyttat och allt okej. 
Nu är det så att den 18de kom, och min nya mobil funkade fortfarande inte. Har ju satt i simkort och startat upp och så, och det mesta funkar, men jag har liksom inget abonnemang, utan det står helt enkelt "Ingen service" uppe i hörnet. Simkortet är alltså inte aktiverat. 
Tänkte först att okej, det kanske tar lite tid, men idag har inget hänt heller. Dessutom är min gamla mobil bortkopplad nu - dvs mitt gamla simkort avaktiverat. Så nu står jag med två mobiler och ingen som fungerar, woho..

Vad gör jag? 

Är det nya abonnemanget Tele2 också?
För just dem verkar det ta flera veckor innan det aktiveras helt, vilket de är sjukt dåliga på att informera om. Det var åtminstone så för några år sen när jag hjälpte en kille aktivera mobilen och simkortet som han fått men det gick 2-3 veckor till innan det aktiverades för honom.
Annars, ring support och kolla.


   
ReplyQuote
Topic starter

Xisco:

Är det nya abonnemanget Tele2 också?
För just dem verkar det ta flera veckor innan det aktiveras helt, vilket de är sjukt dåliga på att informera om. Det var åtminstone så för några år sen när jag hjälpte en kille aktivera mobilen och simkortet som han fått men det gick 2-3 veckor till innan det aktiverades för honom.
Annars, ring support och kolla.

Okej, ja det är också tele2.
Antar att jag får vänta ett tag till då, och försöka ta kontakt med support om det inte funkar. Suck, jag som är så exalterad och vill börja använda min AjFån!


   
ReplyQuote

unique we are:

Okej, ja det är också tele2.
Antar att jag får vänta ett tag till då, och försöka ta kontakt med support om det inte funkar. Suck, jag som är så exalterad och vill börja använda min AjFån!

Telia är snäppet bättre på att få det aktiverat snabbt 😉
iFån, inte AjFån!! 🙁
Iof funkar AjFån också då den kan slå en hårt.


   
ReplyQuote
Topic starter

Xisco:

Telia är snäppet bättre på att få det aktiverat snabbt 😉
iFån, inte AjFån!! 🙁
Iof funkar AjFån också då den kan slå en hårt.

Klart det heter AjFån, AjFån Fäm! Blink


   
ReplyQuote
Mario

Jag hade ringt supporten samma dag, och antagligen varje dag tills det funkar. Har de inte informerat om hur lång tid det tar så är det bara att ligga på.


   
ReplyQuote