Aviseringar
Rensa alla

Telefonförsäljare?

daylight:

det handlar ju inte om att lura folk, för du får ju aldrig ljuga

Måste bara påpeka att i princip alla ljuger. Vi blev till och med uppmanade av säljcoacherna att säga att vi t.ex. läst en bok och att den var jättebra, eller att vi provat omega 3 och det var skitbra, även om vi aldrig ens hört talas om produkten innan. Det stod i ringmallen att man skulle säga att t.ex. ens syster eller mamma provat produkter som förbättrar hyn. När man sa så var det fler som köpte, och vad gör man inte för pengar? ( [confused] ) Eftersom jag nu vet hur telefonförsäljare agerar så kommer jag aldrig köpa något över telefon (inte för att jag gjorde det innan heller men ändå).

SvaraCitera
Ämnesstartare

Första dagen :O Det var tufft där ute... Men sjukt kul också, så mycket olika människor. Hehe sålde till första kunden jag ringde, sen gick det utför 😉 Men några fick man sålt iallafall

SvaraCitera

Det är nog lättare att vara att ha en specifik roll när man sitter och jobbar via telefon. T ex att är man teknisk support så är det sånt man ska göra, inte sälj.

När jag jobbade på bredbandsbolaget skulle jag kunna i princip ALLT. Allt från hur fakturor skrivs, skickas och hela det från hur tekniker jobbar och att man ska ringa ut till kunder m m. Sedan ville de mot slutet av min anställning att jag skulle börja pressa in jobbet av att sälja mobila bredband, mot en fjuttig provision på 15 spänn. Att hålla nere ens samtalstider på 2 min 47 sekunder i snitt blir väldigt svårt när de muntliga kontrakten för de mobila bredbanden tar 2 minuter att tala in.

Jag skulle kunna jobba som telefonförsäljare, men jag skulle då inte vilja jobba enbart genom provision. 50/50 är en mycket bättre fördelning då.

SvaraCitera