Aviseringar
Rensa alla

Temaveckor 2011

Ämnesstartare

Som vi pratade om på gårdagens lilla redaktionsmöte, och som jag informerat om tidigare här i forumet, kommer vi satsa betydligt mer på temaveckor. Bifogar här planeringen som jag och Erik lagt upp för 2011.

Nu vill vi ha er hjälp att komma med fräsch input och idéer om hur vi kan göra veckorna ännu smaskigare. Så det är bara att börja bomba tråden med artikelidéer och så vidare.

Och om det är något ni känner att ni absolut vill skriva om till ett visst tema kan ni redan nu hojta till! [smile]

-----------

10-23 Oktober - Drogvecka
Vi presenterar objektiv fakta om alkohol och droger, går igenom skadeverkningar, skriver om drogers inverkan på populärkulturen och tillsammans med A Non Smoking Generation berättar vi om tobaksindustrins cyniska agerande i utvecklingsländerna. Ulf Zetterman från Ersta Vändpunkten svarar på ungdomarnas frågor om beroende.

Oktober/november – Gymnasiekampanj
Vad man ska tänka på när man väljer gymnasium? Vi berättar allt om de nya skolreglerna, inriktningarna och poängsystemen!

7-20 November – Språkresor - studera utomlands
Vi intervjuar någon som själv har varit iväg på språkresa, informerar om vart och när kan man åka och berättar hur man går tillväga om man vill studera utomlands. En representant från Cultural Care Au-Pair kommer att vara gästexpert på sajten.

Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nu har jag uppdaterat första inlägget med de teman som vi har spikat i höst. Exakta datum är inte satta, men det blir förhoppningsvis klart snart. Som ni ser behöver det fyllas på rejält med olika textuppslag, så nu är det fritt fram för er att spåna och droppa förslag!

SvaraCitera

OH! Jag intervjuade Olle Waller till skoltidningen förra året, jag har kvar hans nummer. Kan kanske slå en pling och fixa ett möte? Om det skulle vara intressant, han är kanske redan expert här haha, gubben är ju överallt!

SvaraCitera

Jag börjar känna mig gammal. Känner mig för gammal för att skriva om gymnasieval, språkresor och klamydiamåndagar. Jaha.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Omar Ali:

OH! Jag intervjuade Olle Waller till skoltidningen förra året, jag har kvar hans nummer. Kan kanske slå en pling och fixa ett möte?

Det låter som en alldeles utomordentlig idé tycker jag! [y]

Marielle Hagblad:

Jag börjar känna mig gammal. Känner mig för gammal för att skriva om gymnasieval, språkresor och klamydiamåndagar. Jaha.

Sluta.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden raderad från Redaktionen/Planering & Arbetsuppgifter

SvaraCitera