EVIL_GENIUS_IS_BACK:
Jag har typ fobi för att få tinnitus så jag håller alltid för örat varje gång jag källsorterar glasflaskor
kille_1986:
EVIL_GENIUS_IS_BACK:
Samt inte gå omkring med hörlurar eller handsfree allt för ofta.
fast där failar ju jag. men jag har ju typ skitlåg volym så där borde ja få lite credz
juicebox:
fast där failar ju jag. men jag har ju typ skitlåg volym så där borde ja få lite credz
-gief truckload of credz-
Är typ likadan själv. Eller snarare att jag pratar i två timmar med en kompis, sedan sitter några timmar ytterligare med lurarna i öronen då jag glömt att jag har dem där.
EVIL_GENIUS_IS_BACK:
-gief truckload of credz-
ty! man ty!
musik är en drog.
juicebox:
ty! man ty!
ur welcum
juicebox:
musik är en drog.
Indeed. Självdör lite då och då pga vissa låtar för att de är så bra
juicebox:
man ska inte lyssna m högsta volymen.
Det har jag inte gjort heller, min kära mor tjatar jättemkt om det, "du vill väl inte ha tinnitus", in my face, har aldrig lyssnat på för hög volym och får tinnitus ändå....
kille_1986:
Tror faktiskt tjutet har minskat senaste året eller så
Tyckte faktiskt att det hade minskat idag, men icke. Nu är det tillbaka. Man får hoppas att mitt minskar med...
EVIL_GENIUS_IS_BACK:
Samt inte gå omkring med hörlurar eller handsfree allt för ofta.
Det är bara det att jag lever för min iPod. Min bästa vän, typ.
Kan man har det fast man inte märker?
Eller är det ett förkastligt lidningsmoment?
Jag har också Tinnitus, dock inte av den allvarligaste graden.
Jag fick det inte pga ljud, fick det eftersom jag hade gått ner snabbt i vikt under en kort period.
Gick till doktorn, började med en hörselkontrol, hade helt normalt hörde väldigt bra och sådär. Efter det så undersökte läkaren mig, lyste med en lampa och ställde massa frågor, that's it.
Men en skum sak är att vänstra örat låter lite mer, samt att om jag ger tryck åt högra örat så slutar tinnitusen typ på högra örat... mycket skumt!
Så varje natt ligger jag med högra örat ner i kudden för att ge tryck, det är på natten som jag oftast lägger märket till Tinnitusen då det är tyst. Haft det såhär ca 2,5 år nu.
Ett bra tips är som dörrhandtaget sa är att försöka "dissa" Tinnitusen, har testat och det funkar! Förut tänkte jag "Tinnitus, Tinnitus. Jag har Tinnitus" då lät det högre än om jag typ tänkte "Jag har inte Tinnitus eller nu skiter jag i Tinnitusen om jag nu har det!".
Själv så blir jag galen om jag har typ låg musik på när jag ska sova och så där, det stör mig liksom, kanske för att min tinnitus inte är så hög som andra kanske har??
Ibland kan jag också få högre tinnitus som varar i typ 15-20 sekunder av någon anledning, oftast när jag spänner mig för mycket och detta är dock mer irrterande än den tinnitus som alltid är i mina öron.
Första året = Skit jobbigt, nu är det bättre iallafall men hör fortfarande suset, men är dock mindre. Hör typ sus/brus och inte pip.
Wow, långt inlägg det vart när man fick skriva av sig lite.
det brukar ringa/pipa/tjuta i mina öron ibland. det går visserligen bort efter någon minut men obehagligt är det
om du lyssnar mycket på för högmusik och har öronpropps hörlurar så skaffa dej hellre ett par hörlurar som man inte lägger direkt in i örat, de skadar mindre hörseln. + att försök att vänja dej vid att inte ha högsta volym på. jag hade det ett tag och kunde inte ha lägre för då hörde jag nästan inget. jag drog slutsatsen av att du lyssnar på musik..?
Tråden låst på grund av inaktivitet