He!
Jag är 13 år och på söndag så har jag haft tinnitus i 2 veckor. Det är verkligen jobbigt och jag blir ganska nedstämd av det. Hur stor är chansen att jag blir av med det och hur kan jag isf öka de chanserna?
Tinnitus har man för livet och det går inte att bota.
Om det är tinnitus eller inte är dock en annan fråga. Det pipande som du nu antagligen upplever måste inte vara tinnitus. Om du varit på en konsert eller varit med om ett tillfälligt högt ljud så kan man få tillfälliga fel med öronen som ska försvinna inom en månad, i annat fall så finns risken att det är tinnitus och det är då obotligt med dagens teknik.
Ok, jag tror däremot inte att det beror på höga ljud utan det faktum att jag spänner käken ofta. Har läst att det kan påverka också. Men jag vet inte, kan ha varit höga ljud också med tanke på att jag använder hörlurar ofta. Har dock undvikit hörlurarna den senaste veckan också. Jag får hoppas på att det hår över då...
Cogitare:
Ok, jag tror däremot inte att det beror på höga ljud utan det faktum att jag spänner käken ofta. Har läst att det kan påverka också. Men jag vet inte, kan ha varit höga ljud också med tanke på att jag använder hörlurar ofta. Har dock undvikit hörlurarna den senaste veckan också. Jag får hoppas på att det hår över då...
Om du har haft öroninflammation ofta vid ung ålder kan det påverka med, behöver inte vara att du spänner käken , det gör jag hela tiden utan att jag tänker på det och har inte känt nå tinnitus, (detta har pågått i några år).