Kimi Ga Nozomu Eien och The girl who leapt through time (en animefilm) är två bra underbara serier som jag kan rekomendera.
Du kan också gå in på
http://www.animenfo.com/statistic/top.php?type=anime där de har rankat top 200 animeserier, kanske du kan hitta något bra där. ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
Usch, anime ogillas. ![[no-no]](/img/smilies/no-no.gif)
McLuver:
Funderar på att se death note, är den bra?
Ja.
Lejonhjärta:
Usch, anime ogillas.
Vilka har du sett?
Ärligt talat så finns det väldigt få dåliga anime serier. Alla jag kommit över har jag orkat att se igenom och diggar.
Men det finns såklart ett par favoriter för mig med.
Ergo Proxy
Mobile Gundam suit.
Och så får man naturligtvis inte glömma Fullmetal Alchemist där den nya versionen, Brotherhood är avsevärt mycket bättre att kolla på än den första, faktiskt.
Samurai Champloo
Romeo X Juliet ![[love]](/img/smilies/love.gif)
Nurarhyon no mago
ichiban ushiro no daimaou
b gata h kei
strongest disciple kenichi (iofs 50 avsnitt)
Highschool of the dead
elfenlied
kissxsis
där har ni några helt klart sevärda animes
Är sugen på att ge anime en ny chans ska börja med Gurren Lagann.
Söker fler bra relativt lättillgängliga serier vill inte leka Dragon Ball, Naruto eller OnePiece och har redan sett Elfen Lied + Lodoss War.
Vet om jag ska vara ärlig inte vad jag letar efter men något som inte är alltför efterblivet eller ointressant.
Miyazakiska miljöer och estetik kan dock kompensera för nästan vad som helst.
kosjka:
Vet om jag ska vara ärlig inte vad jag letar efter men något som inte är alltför efterblivet eller ointressant.
Last Exile eller Spice & Wolf om du vill ha stämning i Ghibliklass. School Rumble, Detroit Metal City eller Great Teacher Onizuka om du vill ha lättillgängligt. Kort info om de nämnda serierna här.
Gentlernen:
Last Exile eller Spice & Wolf
Gentlernen:
Detroit Metal City
följande verkar utifrån snabb googling vara baxiga.
tack.
McLuver:
Funderar på att se death note, är den bra?
Ja ![[love]](/img/smilies/love.gif)
Se bra serier! ;DD
Chobits, Death Note, Vampire Knight, Berserk ^^
FAST DEN MEST UNDERBARA JÄVLA SERIEN I VÄRLDSHISTORIEN ÄR
DETROIT METAL CITY!
SÅ JÄVLA UNDERBAR! 12 AVSNITT, SE DEN!
Så: se DMC och skit i resten (y)
Naruto, finns ett slut ... men lite mer än 30 episodes (A)
Great Teacher Onizuka är helt klart bäst (men dock rätt gammal dvs har inte världens bästa kvalité). Punkt.