Notifications
Clear all

Tips på god vegetarisk mat?

Nu har jag inte läst igenom tråden så vet inte vad folk tipsat om, men jag är ju medlem i Grön Ungdom och där lär man sig ett och annat om vegetarisk mat. Kan även säga att jag inte är vegetarian själv, bara så du vet.

Topp 3:

1. Vegetarisk tacos. Alltså GUD SÅ GOTT! Det enda du byter ut är köttfärsen mot någon quornfärs t ex, och så länge du kryddar den ordentligt så smakar det som tacofärs, om inte godare. Smarrigt värre och du tänker inte ens på att det är vegetariskt.

2. Vegetarisk lasagne. Du kan proppa den med vad du vill, men skippa köttet. Fattar du hur gott det kan bli? Spenat, lök, fetaost, osvosv. Dina valmöjligheter är oändliga.

3. Vegetarisk pasta. Eller ja, pasta med någon vegetarisk sås till. Kan vara en wok, grönsaksgryta eller vad du vill. Och vill du ändå ha något köttigt så finns ju vegetariska alternativ som du kan hacka i.

Du kan egentligen käka vad du vill, för kött går att ersätta med mycket. Så länge du lär dig krydda det på rätt sätt och mixar lite och experimenterar så kommer du komma fram till löjligt goda rätter!

Lycka till.

ReplyQuote