... hur kan man inte klara sig med de i månaden, man behöver inte handla en så jädra massa hela tidenXD
sylar:
50*30 + 20*30 = 800 + 500 = 1300 kronor
wat
50*30 = 1500
20*30 = 600
1500+600 = 2100
Tjäna pengar med hjälp utav:
Internet, svara på tester och tjäna upp till 400 kr/test, men kostar några hundra att bli medlem också.
Extra jobb.
Köpa aktier, kräver dock mycket kunnande och ett bra kapital. Oljeindustrin är rekommenderat!
Köpa guldmynt, guldtackor, platinamynt, silvertackor, silvermynt. Kräver en hel del pengar för att tjäna en hel del pengar.
Sälj allt du har av något värde som ligger och skräpar köp sedan aktier eller ädelmetaller för det.
Panta bort dina smycken som du inte använder, köp guld, silver, aktier, fonder.....
Öppna inte sparkonto för då får du låg ränta nu, därför ska man investera i guld och aktier.
Lägg bud på Tradera när föremålet som säljs är billigt har du tur kanske du får det, då säljer du det senare för ett högre pris.
Loppis, klippa gräset, måla, städa, handla åt kärringar, hundvakt, barnvakt... använd fantasin förfan!
Hejsan allihopa! Jag är ny här på forumet. Tänkte lägga in en liten berättelse här som kanske kan inspirera.
Jag är 17 år gammal och börjar andra året på gymnasiet nu om några veckor. Trådskaparen undrar hur man tjänar extra pengar. Jag tror personligen att det är en ganska vanlig fråga bland oss ungdomar. Jag har frågat mig den frågan många gånger. Så länge jag kommer ihåg har jag gjort allt för att tjäna några extra kronor. Allt från att sälja jultidningar, dela ut reklam, steka hamburgare på Sibylla till att göra något annat, mer dramatiskt och troligtvis ganska ovanligt.
Som liten började jag intressera mig för datorer, precis som de flesta ungar gör. Jag tog dock mitt intresse längre än CS och WOW-spelande. När jag var 15 år gammal började jag smida planer för att starta ett eget företag redan vid 16 års ålder, vilket är minimiåldern för att få starta en registrerad firma. Den 17 mars, dagen efter min födelsedag var ansökan till Skatteverket inskickad.
Början var tuffast, jag visste inget om företagande, men jag fick snabbt ordning på saker och ting. Första året sålde jag datorer för mer än en halv miljon kronor. Jag gjorde om vardagsrummet till verkstad och tjänade fantasiummor. Mina tidigare besparingar var som en droppe i havet. Jag blev organiserad och lärde mig mer än jag någonsin hade lärt mig i skolan. Jag drog in mer än 30.000 kronor i månaden på att vara hemma i vardagsrummet och göra något jag tyckte var roligt, bygga datorer!
Bokföring, marknadsföring, försäljning, näthandel, nätverkande, kundkontakter blev mitt nya arbete. Medan mina vänner jobbade på dagis hela dagarna under sommaren satt jag hemma och skruvade ihop datorer, pratade i telefon med kunder, uppdaterade näthandeln, m.m. Total frihet! Ingen chef och inga tider att passa.
Företaget betalde mobilräkningen, fem-sex nya datorer, några mobiltelefoner, möbler, ny platt-TV till rummet, m.m. Living the dream!
Inför gymnasiet började jag minska på försäljningen och jag stängde ner min e-handel, men under terminen sålde jag ändå en dator då och då för att dryga ut studiebidraget.
På sportlovet senare samma termin kände jag för att prova något nytt. Jag hade en vecka på mig. På den veckan satt jag vid datorn 16 timmar per dygn, 7 dagar i rad. Under den tiden lärde jag mig allt om internetmarknadsföring och webbutveckling. Jag skapade några webbplatser, började med affiliateverksamhet och annonsering. Dessa webbplatser inbringar fortfarande runt en tusenlapp per månad och jag lyfter inte ett finger. Jag skriver inte adresserna till sidorna här för jag vill inte bli bannad för att göra reklam, men om jag får ett OK från admin så kan jag visa dem.
Vad jag försöker säga med mitt onaturligt långa inlägg är att man kan lyckas med vad som helst om man är bestämd och flitig. Det finns tusen sätt att tjäna pengar som bara väntar på att utnyttjas. Personligen tycker jag inte om att vara anställd. Jag tycker om att klara mig på egen hand.
Uttnyttja dina kunskaper och färdigheter för att tjäna pengar! Kom på nåt fyndigt och starta företag! Om inte annat ser det bra ut i CV:t att ha startat datorföretag vid 16 års ålder med en omsättning på mer än en halv miljon första året 🙂
Lycka till ^^
Tråden låst på grund av inaktivitet