Aviseringar
Rensa alla

Tjejer..

Ämnesstartare

för att många killar har blivit...sämre eller vad man ska säga x) förr skulle man liksom uppvakta tjejerna men nu ligger killarna liksom bara på soffan och ropar efter en smörgås.

När man hör hur killarna i klassen snackar blir man ju typ rädd, dem säger saker som "hon tror seriöst att jag vill något annat än knulla bara för att jag har gett henne en komplimang, det var ju bara för att få henne i säng" och massa skit, asså det känns som att tjejer är ett objekt och inte en människa för många killar. 

Blev lite flummigt nu, men jag är trött 

SvaraCitera
mynona

Anura: men de som är sdare och vänner med invandrare hur fungerar det då? de brukar också ha sjuka åsikter vad jag vet..

uttalade mig ju på ett sätt som inkluderade alla sådana åsikter, inte enbart specifikt. instinkten brukar stämma. Jag brukar inte ha så stora problem med att få folk att respektera mig, tror jag. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser tjejer som Sötsaker ska smekas/smakas  inte kastas eller  lekas med SötGalen

SvaraCitera
Exner

Galen

SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
för att många killar har blivit...sämre eller vad man ska säga x) förr skulle man liksom uppvakta tjejerna men nu ligger killarna liksom bara på soffan och ropar efter en smörgås.

När man hör hur killarna i klassen snackar blir man ju typ rädd, dem säger saker som "hon tror seriöst att jag vill något annat än knulla bara för att jag har gett henne en komplimang, det var ju bara för att få henne i säng" och massa skit, asså det känns som att tjejer är ett objekt och inte en människa för många killar. 

Blev lite flummigt nu, men jag är trött 

Misandri betecknar hat eller starka aversioner mot män. Ordet härstammar från grekiskans misos (hat) och andros (man). Misandri tillskrivs oftast kvinnor men förekommer även hos män. Hat eller starka fördomar mot kvinnor kallas misogyni.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Albanien_Mats:

Misandri betecknar hat eller starka aversioner mot män. Ordet härstammar från grekiskans misos (hat) och andros (man). Misandri tillskrivs oftast kvinnor men förekommer även hos män. Hat eller starka fördomar mot kvinnor kallas misogyni.

jaha? 😛 du menar att jag hatar killar? Bara dem som är sådär, ex min kille är inte så och honom älskar jag 😀

SvaraCitera
Exner

Carolineelisabeth95: ex min kille är inte så och honom älskar jag 😀

Hade du inte älskat honom annars?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Hade du inte älskat honom annars?

Haha nej, annars hade han förmodligen inte varit min pojkvän

SvaraCitera
Duckie

Kvinnohat existerar men man ser det inte vardagligen. jag menar, kvinnohar kmr från gamla tiden,religion osv och många lever fortfarande det sättet. som många säger här blir kvinnor behandlad som sexobjekt. nt alla men!!!!! ni som blir det få skylla på er själva för att ni tänker med könen. (detta va till omogna tjejer) men iaf, som många säger blir.man uppfostrad till de.Alla är vi födda neutrala.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: jag dömer personen.

Jag dömer ingen. Om en människa vill bete sig på ett sätt som inte skadar någon annan, så får dem göra det och bete sig hur dem än vill, utan att folk ska börja döma och kommentera deras sätt att vara. Ingen ska lägga sig i eller hata en människa för att den är eller ser ut på ett visst sätt. En människa är en människa och alla har samma rätt till uttrycka sig själva även fast att vissa människor tycker det är fel och dem själva inte alls skulle bete sig så. Men då kan dem människorna låta bli att bete sig så och sköta sitt eget så blir alla glada.

SvaraCitera
Ämnesstartare

De hatar för att tjejer har det lätt i sexlivet. Sedan så gillas det inte
att en del tjejer ligger runt med flera killar varje vecka. Många
killar söker efter en flickvän och är oskuld. De vill inte känna sig som
en i mängden av alla killar hon sexat och varit tillsammans med.

Man behöver inte hata. Visst kan man störa sig och tycka det är
orättvist och trist, men inte hata och kasta glåpord som hora efter
tjejerna. Jag lovar att det finns gott om tjejer som inte har knullat
halva stan.

Jag ser inte ner på dessa promiskuösa kvinnor, men jag vill inte ha
dessa som flickvän. Dock så tror jag att blir man kär så är det svårt
att sluta bli kär bara för att hon haft ett riktigt aktivt sexliv. Det
är bara sex, vi gör en stor grej av det här i vårt samhälle. Önskar jag
kunde tänka annorlunda, men samhället matar en med massa skit så man
blir hjärntvättad.

Så är det svårt för tjejer att verkligen hitta en pojkvän. Måste vara
ganska irriterande när det är så många killar som är på en och så är man
inte direkt intresserad. För killar är det oftast annorlunda och man
skulle uppskatta det just för att det är ovanligt att tjejer är omkring
en.

SvaraCitera

det gör en lite nedstämd. känns hopplöst att man bor i ett av världens mest "jämställda" länder, men ändå drivs det hatkampanjer mot kvinnor som väljer att inte raka sig under armarna, män kan komma undan med våldtäkter om de bara säger att de inte förstod att nej faktiskt betydde nej.

det är också väldigt frustrerande att så många människor väljer att inte se detta.

SvaraCitera

Kukkonen:
De hatar för att tjejer har det lätt i sexlivet. Sedan så gillas det inte
att en del tjejer ligger runt med flera killar varje vecka. Många
killar söker efter en flickvän och är oskuld. De vill inte känna sig som
en i mängden av alla killar hon sexat och varit tillsammans med.

Man behöver inte hata. Visst kan man störa sig och tycka det är
orättvist och trist, men inte hata och kasta glåpord som hora efter
tjejerna. Jag lovar att det finns gott om tjejer som inte har knullat
halva stan.

Jag ser inte ner på dessa promiskuösa kvinnor, men jag vill inte ha
dessa som flickvän. Dock så tror jag att blir man kär så är det svårt
att sluta bli kär bara för att hon haft ett riktigt aktivt sexliv. Det
är bara sex, vi gör en stor grej av det här i vårt samhälle. Önskar jag
kunde tänka annorlunda, men samhället matar en med massa skit så man
blir hjärntvättad.

Så är det svårt för tjejer att verkligen hitta en pojkvän. Måste vara
ganska irriterande när det är så många killar som är på en och så är man
inte direkt intresserad. För killar är det oftast annorlunda och man
skulle uppskatta det just för att det är ovanligt att tjejer är omkring
en.

du förenklar verkligen allt till att bara handla om sex...

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du förenklar verkligen allt till att bara handla om sex...

Dagens samhälle handlar om sex. Finns knappt några hållbara förhållanden längre.

SvaraCitera
GraGo

Aaron:
*media' Hatar kvinnor,lol  då Media styrs främst av männen xD 

Öh va? Jag skulle nog säga att media hatar män mer  http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/747797-man-ger-mig-kvaljningar

SvaraCitera