Aviseringar
Rensa alla

Tolka manlig lärare


Ämnesstartare

Pewtersmith:

oki det är en sak du behöver veta om mig. jag är inte 55!!!om du vill ha riktigt bra i seriösa svar från 55åringar så föreslår jag familjeliv.se jag hade väl tittat på någon på d sättet om jag trott att det va ett möjligt knull.

Ok. så det stärker att han kan vara intresserad iaf lite? Om du lägger ihop det med kramarna etc. Kan tillägga att vid samma tillfälle som exemplet med blicken sa han en kommentar i stil med:"jag ska ta en sväng på stan.det kanske du också ska?" innan jag skulle gå. jag hade dock en annan lektion efteråt, varpå han såg lite små besviken ut när jag sa det.

Hur gammal är du då? kvinna/man?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pewtersmith:

oki det är en sak du behöver veta om mig. jag är inte 55!!!om du vill ha riktigt bra i seriösa svar från 55åringar så föreslår jag familjeliv.se jag hade väl tittat på någon på d sättet om jag trott att det va ett möjligt knull.

Ok. så det stärker att han kan vara intresserad iaf lite? Om du lägger ihop det med kramarna etc.
Kan tillägga att vid samma tillfälle som exemplet med blicken sa han en kommentar i stil med:"jag ska ta en sväng på stan.det kanske du också ska?" innan jag skulle gå. jag hade dock en annan lektion efteråt, varpå han såg lite små besviken ut när jag sa det.

Hur gammal är du då? kvinna/man?


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Ok. så det stärker att han kan vara intresserad iaf lite? Om du lägger ihop det med kramarna etc.Kan tillägga att vid samma tillfälle som exemplet med blicken sa han en kommentar i stil med:"jag ska ta en sväng på stan.det kanske du också ska?" innan jag skulle gå. jag hade dock en annan lektion efteråt, varpå han såg lite små besviken ut när jag sa det.Hur gammal är du då? kvinna/man?

är mellan 20-25 och hane.

ja, han kanske är intresserad. älta inte det här mer nu! vill du ha honom så stöt på honom. om inte så undvik hans kramar o så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pewtersmith:

är mellan 20-25 och hane. ja, han kanske är intresserad. älta inte det här mer nu! vill du ha honom så stöt på honom. om inte så undvik hans kramar o så.

Ja men jag undrar. Blir sjukt förvirrad av hans beteende - vad är hans avsikt egentligen??[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kramade mig igen, dock utan att jag närmade mig på något vis. Ställde mig upp och skulle gå, stod inte nära eller så, varpå han också reser sig och kramar mig, möjligen lite längre än tidigare, jag vet inte. I övrigt så var han rätt vanlig. Pratade på, skrattade, log.

Hur skulle ni se på detta?


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Någon tjej som är runt 16-20 som kan säga vad den skulle trott?

dyrasakerr:

Han kramade mig igen, dock utan att jag närmade mig på något vis. Ställde mig upp och skulle gå, stod inte nära eller så, varpå han också reser sig och kramar mig, möjligen lite längre än tidigare, jag vet inte. I övrigt så var han rätt vanlig. Pratade på, skrattade, log. Hur skulle ni se på detta?

Först o främst måste jag reda ut, du vill alltså att han ska ha känslor för dig? Att han ska gilla dig mer än som en student/dotter?? Blir förvirrad..

Men jag är typ i samma sits, har också en lärare som är lite väl artig och intresserad, dock har han aldrig kramat mig eller liknande, men hans blick är också väldigt... intensiv. I alla fall jag tycker att han behandlar mig annorlunda, men mina vänner ser det som oskyldigt från hans sida. Hursom skulle han nog aldrig våga närma sig ändå, han är trots allt 65 och min lärare, jag är 19.


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Han kramade mig igen, dock utan att jag närmade mig på något vis. Ställde mig upp och skulle gå, stod inte nära eller så, varpå han också reser sig och kramar mig, möjligen lite längre än tidigare, jag vet inte. I övrigt så var han rätt vanlig. Pratade på, skrattade, log. Hur skulle ni se på detta?

Det där skulle jag verkligen se som ett närmande, speciellt eftersom det var en helt vanlig situation och han bara gick fram o krama dig typ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gullregn:

Först o främst måste jag reda ut, du vill alltså att han ska ha känslor för dig? Att han ska gilla dig mer än som en student/dotter?? Blir förvirrad..Men jag är typ i samma sits, har också en lärare som är lite väl artig och intresserad, dock har han aldrig kramat mig eller liknande, men hans blick är också väldigt... intensiv. I alla fall jag tycker att han behandlar mig annorlunda, men mina vänner ser det som oskyldigt från hans sida. Hursom skulle han nog aldrig våga närma sig ändå, han är trots allt 65 och min lärare, jag är 19.

Ja, jag skulle vilja det, även om det vore orealistiskt. Kan säkert som i ditt fall vara mer oskyldigt. Läraren här är dock inte 65, ca 55. Hur beter han sig mot dig då? Har han sagt något/gjort något? Hur är er relation i övrigt? Vore intressant att ha något att "jämföra" mot så att säga.

Gullregn:

Det där skulle jag verkligen se som ett närmande, speciellt eftersom det var en helt vanlig situation och han bara gick fram o krama dig typ...

Ja, det kanske det var. Det var efter att vi suttit och pratat ca 1 h. När vi var ensamma. Kan ju dock lika gärna vara för att han vill vara snäll/trevlig eller så. Vad skulle du gjort om din lärare som du beskrev tidigare gjorde så? Känner mig rätt förvirrad för det där faktiskt, svårt att tolka. Å ena sidan är det kanske ett steg för långt, å andra sidan har jag ändå svårt att tro det.


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Ja, jag skulle vilja det, även om det vore orealistiskt. Kan säkert som i ditt fall vara mer oskyldigt. Läraren här är dock inte 65, ca 55. Hur beter han sig mot dig då? Har han sagt något/gjort något? Hur är er relation i övrigt? Vore intressant att ha något att "jämföra" mot så att säga.

T.ex. så fick jag ett betyg som jag känner att jag absolut inte förtjänat. Han är min engelska lärare, jag fick VG i engelska nationella proven på alla delmål, ändå fick jag MVG i slutbetyg.
En annan gång så skulle jag låna en av hans privata böcker (alltså inte skolans) så jag gick med honom till hans skrivbord, först då så visade han upp sin nya regncape och sen så gav han mig en skrivbok "du som gillar att skriva mycket, skulle du vilja ha denna?" sa han. Han hade tydligen fått ett gratis ex hem, men då måste han alltså ha tänkt på mig när han var hemma??
Sen en annan gång så satt jag själv i soffan, då vinkade han överdrivet mycket, inte hans vanliga stil mot andra elever. Sen är det små saker som att han alltid är noga att säga hej och tack om jag lämnar in nånting till honom. Visst, det skulle kunna vara att han bara favoriserar mig, men han är så obvious på nått sätt! Sen hans blick... om blickar kunde bränna en så skulle jag vara död vid det här laget.

Problemet för mig är att jag har haft flera sexdrömmar om honom... Så jag vet inte om jag tolkat allt efter de och att jag får för mig saker... På nått sätt skulle jag vilja ha honom, men samtidigt inte.

dyrasakerr:

Ja, det kanske det var. Det var efter att vi suttit och pratat ca 1 h. När vi var ensamma. Kan ju dock lika gärna vara för att han vill vara snäll/trevlig eller så. Vad skulle du gjort om din lärare som du beskrev tidigare gjorde så? Känner mig rätt förvirrad för det där faktiskt, svårt att tolka. Å ena sidan är det kanske ett steg för långt, å andra sidan har jag ändå svårt att tro det.

Vad pratade ni om?

Om ni prata om personliga saker, alltså nån anledning att han skulle typ tycka synd om dig eller nått, då skulle jag nog tolka kramen som bara vänskaplig, men om ni typ prata politik eller liknande skulle jag definitivt tolka det som ett närmande.

Jag skulle bli extremt fundersam om min engelskalärare kramade mig just eftersom det är absolut inte hans stil! Det skulle jag verkligen se som något annat än vänskapligt.
Men min lärare i grundskolan kunde man krama nån gång men det var bara vänskapligt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gullregn:

T.ex. så fick jag ett betyg som jag känner att jag absolut inte förtjänat. Han är min engelska lärare, jag fick VG i engelska nationella proven på alla delmål, ändå fick jag MVG i slutbetyg.En annan gång så skulle jag låna en av hans privata böcker (alltså inte skolans) så jag gick med honom till hans skrivbord, först då så visade han upp sin nya regncape och sen så gav han mig en skrivbok "du som gillar att skriva mycket, skulle du vilja ha denna?" sa han. Han hade tydligen fått ett gratis ex hem, men då måste han alltså ha tänkt på mig när han var hemma??Sen en annan gång så satt jag själv i soffan, då vinkade han överdrivet mycket, inte hans vanliga stil mot andra elever. Sen är det små saker som att han alltid är noga att säga hej och tack om jag lämnar in nånting till honom. Visst, det skulle kunna vara att han bara favoriserar mig, men han är så obvious på nått sätt! Sen hans blick... om blickar kunde bränna en så skulle jag vara död vid det här laget.Problemet för mig är att jag har haft flera sexdrömmar om honom... Så jag vet inte om jag tolkat allt efter de och att jag får för mig saker... På nått sätt skulle jag vilja ha honom, men samtidigt inte.Vad pratade ni om?Om ni prata om personliga saker, alltså nån anledning att han skulle typ tycka synd om dig eller nått, då skulle jag nog tolka kramen som bara vänskaplig, men om ni typ prata politik eller liknande skulle jag definitivt tolka det som ett närmande.Jag skulle bli extremt fundersam om min engelskalärare kramade mig just eftersom det är absolut inte hans stil! Det skulle jag verkligen se som något annat än vänskapligt.Men min lärare i grundskolan kunde man krama nån gång men det var bara vänskapligt...

Ja, lite halv skumt med din lärare också, i alla fall med blickarna. Det andra är nog mest att han är en trevlig människa.

Även jag har lånat böcker av läraren i fråga och har även haft mejlkontakt under sommaren (då han erbjuit mig läsa kurser i för väg) - vi mejlade mest om ämnet men även andra vardagliga saker. Han erbjuder sig även att kolla upp saker etc hemma till mig - typ kolla och kopiera delar ur vissa böcker etc.

Vi pratade inte om något ledsamt eller personligt tragiskt, så det kan inte ha varit därför han kramade mig. Inte heller som en grattiskram då det inte fanns någon anledning till det heller. Vi pratade mer politik, litteratur, historia etc.

Möjligen kan kramen ha varit typ "åh vad duktig du är", men att han reser sig för att krama mig är dock konstigt. lite mer ok om det skedde när vi båda stod upp. Inte när jag ställer mig upp och ska gå - fanns ju ingen anledning att resa sig; utom för att han ville krama mig - av någon anledning som jag inte vet hur jag ska tolka..

Vad skulle du gjort i fortsättning då om du vore mig? Eller om detta vore du och din engelsklärare?


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Vad skulle du gjort i fortsättning då om du vore mig? Eller om detta vore du och din engelsklärare?

Om du vill ha honom så skulle iaf jag om jag var du fortsätta i samma stil. Det får inte vara för obvious för andra att det är något, men inte heller av dig, om inte han nu besvarar det. Hur långt är det kvar innan du går ut gymn? För då är du tekniskt sett inte hans elev längre [wink]

Du kanske kan börja ställa mer personliga frågor till honom? O när han kramar dig så krama tillbaka och kanske krama lite längre, håll kvar honom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gullregn:

Om du vill ha honom så skulle iaf jag om jag var du fortsätta i samma stil. Det får inte vara för obvious för andra att det är något, men inte heller av dig, om inte han nu besvarar det. Hur långt är det kvar innan du går ut gymn? För då är du tekniskt sett inte hans elev längre Du kanske kan börja ställa mer personliga frågor till honom? O när han kramar dig så krama tillbaka och kanske krama lite längre, håll kvar honom...

Går ut gymn till sommaren.
Vad skulle hända om jag kysste honom då, när han kramar mig? Eller typ en liten puss?

Jag kramar alltid tillbaka. Annars är det ju ingen kram? Hände samma sak idag, då jag endast gick till honom en stund för att fråga en kort sak, var på hans kontor inte mer än 5 min, när jag skulle gå reste han sig och kramades. Vilket nog var ännu lite konstigare iom att vi pratade så kort.

Vi pratade även i samband med lektionen idag efteråt (tidigare), gick med honom i korridoren och då kramade han mig inte när vi skiljdes. Log mer. Om det var "naturligt" för honom att typ kramas hit och dit borde han inte kramat mig även då? Och inte bara bakom stängd dörr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan tillägga: I samband med ovanstående kram typ nuddade våra ansikten varandra lite - typ kinden, varpå han sa ett litet "oj då" och log. Gör detta det konstigare? Känns skumt, gör han så med alla elever är det ju inte direkt normalt.


   
SvaraCitera