Lindblom:
ja förmodligen. min poäng var hursomhelst bara att han skulle tänka på att oboy innehåller massor av socker, din besserwisser!
fast du uttryckte det på ett sätt som antydde att det var ungefär hälften socker. med tanke på att det är såpass lite kakao i oboy så tror jag överhuvudtaget inte att det går att göra vettig kladdkaka med oboy istället för kakao, det kommer bara bli alldeles för mycket socker jämfört med mängden kakao. det skulle nog snarare bli en sötsliskig, karamelliserad sörja som inte direkt smakade choklad.
Leijonsparf:
g överhuvudtaget inte att det går att göra vettig kladdkaka med oboy istället för kakao, det kommer bara bli alldeles för mycket socker jämfört med mängden kakao. det skulle nog snarare bli en sötsliskig, karamelliserad sörja som inte direkt smakade choklad.
Skulle chansa på kanske 20% kakao. 150 ml skulle då ge 30 ml kakao (2 msk) och 120 ml socker. Blir en svag kladdkaka
Lindblom:
Skulle chansa på kanske 20% kakao. 150 ml skulle då ge 30 ml kakao (2 msk) och 120 ml socker. Blir en svag kladdkaka
precis. jag tror även att jag försökt mig på projektet någon gång för längesen.
[Tråd låst]
Tråden raderad från Forum X/Klotter