Våldtäkt och mord kan lika väl ske på hemmaplan, inom familjen. Däremot kan det finnas andra risker.
Men man behöver inte göra oddsen så mycket större.
botemedlet:
Det skulle hon nog, men jag har inte så mycket pengar.
Han kan inte bidra då?
botemedlet:
Hon vägrar bara låta mig åka iväg själv.
Finns det möjlighet att hon får åka med? Om du vill stanna i flera dagar behöver hon kanske inte vara med hela tiden, hon kanske kan åka med upp och stanna över en natt bara och se till att ni kommer överens?
botemedlet:
någon jag känner som bor i närheten
Kan du inte bo hos denne direkt?
botemedlet:
Dock bor han inte hemma.
Det gjorde inte min partner heller, men hans föräldrar bodde ju i samma stad och min mamma kände sig tryggare med att prata med någon annan vuxen.
Blivande_japan:
har väldigt säkra källor på att det där bara är en trolltråd.
Vilka källor då menar du? Tycker det verkar vara rätt mycket nedlagt jobb bara för att trolla. Värdelös trolltråd liksom. Varför skulle man hitta på?
Blivande_japan:
what har någon tagit bort tråden nu...?
Meh, det är ju helknäppt Den var ju redan låst, varför ta bort den helt? Undrar vem som gjorde det.
botemedlet:
Jag missade helt ditt inlägg! Det borde gå att göra så, men då skulle jag nog föredra att pappa följde med. Var din mamma med er hela tiden?
Nej min mamma var inte med hela tiden. Hon stannade en timme ungefär och fikade tillsammans med mig, killen och hans mamma. Det var ett sätt för henne att liksom kolla av stämningen och att allt verkade vara okej. Jag trodde att jag skulle skämmas över att ha henne där, men det gick faktiskt väldigt bra. Dock hade jag och killen haft kontakt över internet och telefon i ungefär fyra månader innan, så vi visste redan väldigt mycket om varandra och det gick lätt att prata och blev inte pinsamt tyst. Jag skulle ge dig rådet att snacka med honom lite mer innan ni träffas, just för att vara säker på att du verkligen vill det
XMinGrönaLampaÄrDödX:
Meh, det är ju helknäppt Den var ju redan låst, varför ta bort den helt? Undrar vem som gjorde det.
Den är ju inte borttagen.
clickclack:
Den är ju inte borttagen.
Nej, det hade du visst rätt i. Länken pekade fel för mig bara, hamnade på forumets startsida.