Aviseringar
Rensa alla

Träning


Ämnesstartare

Det finns ett antal trådar om detta, men jag vill hellre starta en ny så att jag kan fokusera enbart på mig själv...

Jag bara undrar (av någon med erfarenhet) hur länge jag behöver träna som jag gör nu för att uppnå bra resultat. Möjligtvis behöver jag öka pressen, isåfall - kom gärna med förslag.

Använder mig av ett antal övningar, bla med hantlar (triceps, biceps), armhävningar och sit-ups. Kör totalt mellan en halvtimme och en timme 3-4 dagar i veckan. Det är först de senaste veckorna som jag har börjat köra seriöst.

Jag har ingen träningsbänk eller andra redskap...

Nu ska jag även börja satsa på simning, till en början en dag i veckan - för att se hur det går. Fortsätter med föregående övningar samtidigt, men kanske 2-3 dagar i veckan istället för 4.

Äter helt rätt och så, så att ni vet. Sover gör jag på vardagarna oftast mellan 12 och 7.

Lämna gärna värdefulla tips! [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Träna benen och ryggen också. Axlarna bör du träna annars kommer du se rätt konstig ut efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tränar rubbet, armhävningar och sit-ups var bara exempel...

Har en iphone-app med ett bibliotek av övningar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp gymkort och kör där, så mycket skönare när man kan ställa in vikten något tyngre och följa sina framsteg istället för att bara köra med samma hantel.


   
SvaraCitera
Spyro

trappor = bra för vaderna [rolleyes]


   
SvaraCitera

Du kan behöva belasta kroppen lite extra, armhävningar är en grymt bra övning, men du kommer inte uppnå den volym du eftersträvar om du bara kör en specefik övning på varje muskelgrupp, visst kommer du bli starkare och kunna göra fler reps på den övningen men kroppen lär sig. du behver variera övningar på alla muskelgrupper för att chocka kroppen och använda musklerna i andra rörelser.


   
SvaraCitera
Dennis

http://trainingground.webs.com/

Allt du behöver veta! Är det något annat jag missat kan du ju bara fråga 🙂 Good luck!

Ps. En väldigt stor fördel om du skaffar ett gymkort. Vilka är dina mål?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Ps. En väldigt stor fördel om du skaffar ett gymkort. Vilka är dina mål?

Vill se ut som Schwarzenegger [crazy]

Gymkort tror jag INTE att jag kommer skaffa faktiskt, simmar hellre, även om det inte är lika effektivt...


   
SvaraCitera
Dennis

Anonym345:

Vill se ut som Schwarzenegger

Jag är ledsen och säga det, men du kommer inte bli som Arnold Schwarzenegger om du bara simmar.

Ifall du bara simmar får du muskler som är användbara för simning, väldigt fina muskler och en bred rygg. Det går inte snabbt och du får inga jättemuskler. Arnold har muskler som inte egentligen behövs, kolla igenom min länk och fråga gärna om du har några funderingar eller vill ha mer personliga tips och råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skojade ju, fattar du väl?
[crazy]

Hehe trodde du seriöst att.... Hehe


   
SvaraCitera
Dennis

Anonym345:

Jag skojade ju, fattar du väl?

Hehe trodde du seriöst att.... Hehe

Läs min länk om du vill få ut nåt av tråden.


   
SvaraCitera
Dennis

Snubblade över denna nyss.

https://www.flashback.org/t440089


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Lämna gärna värdefulla tips! [bigsmile]

Hur gammal är du?

Annars tar det 1 år innan du märker någon skillnad.

6 månader om du har bra gener.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Hur gammal är du?

Jag är 15 år...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Annars tar det 1 år innan du märker någon skillnad.

Nä.


   
SvaraCitera