Aviseringar
Rensa alla

Träning


Ämnesstartare

Jag började träna för 2-3 månader sen och då sprang jag och gjorde övningar utan vikter. Det var väl inte så seriöst och jag hade inte direkt några mål mer än att få bättre kondition och snyggare kropp. Nu när sommarlovet har börjat så har jag inte tränat på 2 veckor och jag har ätit massa skräpmat nästan varje dag och jag mår jätte dåligt över det. När jag tittar mig i spegeln mår jag så dåligt för jag tycker jag har blivit så ful och tjock och det syns i ansiktet och på magen väldigt tydligt. Men nu har jag bestämt mig för att ta tag i träningen på riktigt.
Jag har tänkt att jag ska cykla och jogga för att få bättre kondition och bränna fett och göra övningar för att bli starkare och få fastare kropp. Men jag är orolig att jag kommer få stora vadmuskler av att cykla och det vill jag verkligen inte ha. Får man stora vadmuskler av cykling?
Jag undrar också om det räcker att göra övningar med hantlar som väger 2kg eller måste man ha tyngre vikter för att få snabbare och bättre resultat och isåfall hur tunga hantlar ska man ha?
Mina mål är att få bra kondition, större rumpa, platt mage, snygga armar och lite synliga ryggmuskler.


   
Citera

Gör ett träningschema. Läs på olika träningsidor hur du behöver träna. 🙂


   
SvaraCitera