Om man tar en joggingtur på morgonen ska man äta frukost före eller efter man sprungit?
det som känns bäst. sannolikt efteråt.
Beror väl på vad syftet är. Om man ska bränna fett och ha sig så sägs det att det är bättre att jogga på fastande mage. Dock är det nog inte att rekommendera.. iaf inte om man heter Lounge. Jag skulle få blodsockerfall och dö. Men vissa klarar av det. Ät iaf en mättande bra frukost så att du inte svälter dig själv!
Ät frukost innan för att få energin och något litet efteråt som en frukt för att inte bryta ned musklerna
Ät något litet innan. En banan, kvarg, lite gröt eller något. I alla fall om du ska springa långt. Sen kan du äta en mer rejäl frukost efter löppasset.
jessijess:
Ät något litet innan. En banan, kvarg, lite gröt eller något. I alla fall om du ska springa långt. Sen kan du äta en mer rejäl frukost efter löppasset.
jessijess:
Ehm okej 😀
har provat att ta en timmes rask promenad före frukost och jag undrar varje gång vart frukosten tar vägen för iaf jag blir hungrig redan minst 1 timme efter så det funkar ju om man ska gå ner i vikt
på morgonen kan du ta innan frukost. Du har redan energi från sömnen.
Jag brukar äta efter alternativt äta innan och vänta lite innan jag springer. Om du ska äta innan så ÄT INTE ÄPPLE vad du än gör!!!